Kształcenie najwyższej klasy specjalistów w dziedzinie rachunkowości, sprawozdawczości i rewizji finansowej, czyli osób, od których fachowości zależy bezpieczeństwo obrotu gospodarczego w naszym kraju – to nasza misja.
Zobacz ofertę szkoleńDostosowujemy problematykę i programy nauczania do konkretnego odbiorcy. Zagadnienia teoretyczne pokazujemy na praktycznych przykładach. Stale rozbudowujemy ofertę kursów.
Zobacz nasze kursyDajemy gwarancję najwyższych standardów jakości i profesjonalizmu. Dbamy nie tylko o Twój rozwój, sami także stale się doskonalimy i staramy się być coraz lepsi. Nasze Centrum to ponad 20 lat doświadczenia działalności ekspertów PIBR.
Masz pytania?Nasza kadra wykładowców składa się z nauczycieli akademickich i praktyków cenionych w branży audytorskiej. Do współpracy zaprosiliśmy najlepszych biegłych rewidentów.
Zobacz naszych wykładowcówAbsolwentka Wydziału Handlu Zagranicznego oraz Podyplomowego Studium Pedagogicznego i Podyplomowych Studiów Metody Wyceny Spółki Kapitałowej w Szkole Głównej Planowania i Statystyki w Warszawie (obecnie SGH). Zdała egzamin ze znajomości zagadnień z zakresu Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej, blok ACCA organizowany we współpracy Stowarzyszenia Księgowych w Polsce i ACCA. Ukończyła studia doktoranckie na Akademii Leona Koźmińskiego. W latach 2001-2003 Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Skarbu Państwa. Odpowiadała m.in. za nadzór nad mieniem Skarbu Państwa, sektorem bankowym, rynkiem kapitałowym i finansowym. Była członkiem: Komisji Papierów Wartościowych i Giełd, Komitetu Zarządzania Długiem Publicznym, Komitetu Polityki Ubezpieczeń Eksportowych, Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego, Zespołu ds. Jakości i Regulacji Prawnych. Przewodniczyła Międzyresortowemu Zespołowi ds. Mienia Skarbu Państwa. Odpowiedzialna za opracowanie w 2003 roku kompleksowych „Zasad nadzoru korporacyjnego w spółkach Skarbu Państwa” wykonanych przez Ministerstwo Skarbu Państwa. Uczestniczyła w pracach Grupy Ekspertów ds. Międzynarodowych Standardów Rachunkowości i Sprawozdawczości Finansowej (ISAR) powołanej w ramach UNCTAD. Była członkiem wielu rad nadzorczych, w tym: Agencji Nieruchomości Rolnych Skarbu Państwa, Banku Pocztowego S.A., Impexmetal S.A., RUCH S.A., Polskie Sieci Energetyczne S.A., TVP S.A. Była partnerem w międzynarodowej firmie doradczo-audytorskiej. W 1991 roku założyła spółkę audytorską Misters Audytor Sp. z o. o., obecnie Misters Audytor Adviser Sp. z o.o., której jest prezesem. W latach 1995-1999 pełniła funkcję zastępcy Krajowego Rzecznika Dyscyplinarnego. Członek Komisji Egzaminacyjnej w latach 2003-2009. W latach 2011-2015 była członkiem Komisji ds. rozwoju usług biegłego rewidenta w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw, a w latach 2015-2019 – członkiem Komisji ds. współpracy międzynarodowej. W kadencji 2015-2019 pełniła funkcję zastępcy prezesa Krajowej Rady Biegłych Rewidentów oraz drugą kadencję przewodniczy Komisji ds. standaryzacji usług świadczonych przez biegłych rewidentów. W kadencji 2019-2023 pełniła funkcję Prezesa Krajowej rady Biełych rewidentów. Wiele lat zasiadała w Komitecie Standardów Rachunkowości przy Ministerstwie Finansów. Od 2019 r. pełni funkcję prezesa Krajowej Rady Biegłych Rewidentów. Wykładowca rachunkowości finansowej na wielu uczelniach. Autorka i współautorka licznych prac naukowych i wykładów. Autorka artykułów poświęconych rachunkowości leasingu, drukowanych m.in. w „Parkiecie” oraz „Monitorze Finansowym”.
Prowadzi kancelarię radcy prawnego i doradcy podatkowego. Współpracuje z przedsiębiorcami i obsługującymi je biurami rachunkowymi. Doradza przedsiębiorcom, których działalność wiąże się pośrednio lub bezpośrednio z branżą nieruchomości – deweloperom, inwestorom czy wynajmującym. Wspomaga również innowacyjne start-up’y.
Posiada wieloletnie doświadczenie w badaniu sprawozdań finansowych. Specjalizuje się w prawie handlowym, gospodarczym, podatkowym i prawie pracy. Monika Markisz prowadzi wykłady i szkolenia dla praktyków organizowane m. in. przez Stowarzyszenie Księgowych w Polsce, uczy podatków aplikantów radcowskich i radców prawnych.
Biegły rewident, absolwentka Wydziału Finansów i Statystyki Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Posiada także Licencję Ministerstwa Finansów do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowości.
Kwalifikacje i doświadczenie zawodowe zdobywała w BDO Polska Sp. z o.o., MDDP Outsourcing oraz PricewaterhouseCoopers Sp. z o. o. w Departamencie Audytu. Zajmuje się doradztwem w zakresie finansów i księgowości, w tym optymalizacją procesów księgowych i finansowych, zarządza projektami Due Diligence, audytu według polskich i zagranicznych standardów rachunkowości (MSR/ MSSF, PL GAAP, Group GAAP) oraz udział w sporządzaniu części finansowych prospektów emisyjnych.
Prowadzi Kancelarię Finansów i Rachunkowości, która specjalizuje się audytach, badaniach sprawozdań finansowych, ekspertyzach finansowych oraz doradztwie z zakresu rachunkowości oraz finansów. Jest biegłym rewidentem posiadającym rozległą wiedzę z zakresu rachunkowości i audytu oraz bogate doświadczenie w badaniu jednostkowych sprawozdań finansowych a także skonsolidowanych sprawozdań finansowych grup kapitałowych.
Wykładowca w: Stowarzyszeniu Księgowych w Polsce (kursy dla księgowych; szkolenia dla służb finansowych). Realizuje szkolenia pod indywidualne zapotrzebowanie firm komercyjnych według autorskiego programu i potrzeb Klienta (TP SA, Grupa Kapitałowa Orange). Prowadzi warsztaty oraz szkolenia organizowane przez Bank Światowy, np. dla służb podatkowych (tj. dla Urzędów Kontroli Skarbowej, Izb Skarbowych i Urzędów Skarbowych) oraz dla pracowników Ministerstwa Finansów z zakresu z rachunkowości finansowej dla grup zaawansowanych.
Licencjonowany doradca podatkowy z kilkunastoletnim stażem i bogatym doświadczeniem zawodowym.
Obecnie prowadzi własną Kancelarię Doradcy Podatkowego. Dzięki połączeniu profesjonalnej ekspertyzy podatkowej z praktyczną znajomością biznesu doskonale rozumie potrzeby klienta. Podczas prowadzonych szkoleń potrafi w przystępny sposób przekazywać wiedzę.
Posiada uprawnienia polskiego biegłego rewidenta. Posiada również kwalifikacje ACCA. Świadczy profesjonalne usługi szkoleniowe i doradcze (szkolenia z zakresu IFRS, ISA, przygotowanie do egzaminów ACCA, CIMA, CIA).
Przez wiele lat pełniła funkcję managera w PwC odpowiedzialnego za badania sprawozdań finansowych różnych jednostek gospodarczych. Przygotowywała opracowania księgowe z zakresu rachunkowości finansowej, a także wykonywała zlecenia związane z oceną kontroli wewnętrznej wybranych procesów w jednostkach, w tym również prace związane z oceną pod kątem zgodności ustawą Sarbanes Oxley.
Współpracuje z Międzynarodowym Centrum Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, w ramach programu Executive MBA (EMBA) oraz z Wydziałem Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego, jak również Polską Izbą Biegłych Rewidentów i Stowarzyszeniem Księgowych w Polsce, a także innymi jednostkami prywatnymi.
Jako członek zespołu Centrum ds Reformy Sprawozdawczości Finansowej Banku Światowego (CFRR) była odpowiedzialna za cały proces szkoleniowy w ramach Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy (FRTAP), utrzymywanie relacji z polskimi uczelniami wyższymi i organizacjami zrzeszającymi profesjonalistów, pomoc przy organizacji konferencji i innych wydarzeń edukacyjnych od strony merytorycznej, organizacyjne i merytoryczne przygotowanie szkleń dla polskich służb skarbowych, a także za inne zadania w ramach programu FRTAP, w tym bieżącą współpracę – spotkania robocze i udział w operacyjnych ustaleniach - z Ministerstwem Finansów.
Biegły rewident, wieloletni praktyk, specjalista w dziedzinie konsolidacji sprawozdań finansowych, autor szeregu publikacji. W latach 1994-2003 był pracownikiem renomowanych firm audytorskich, w których kierował audytem rocznych i półrocznych skonsolidowanych sprawozdań finansowych różnej wielkości grup kapitałowych. Od 2003 roku prowadzi firmę, w ramach której zajmuje się doradztwem z zakresu rachunkowości, sprawozdawczości finansowej i audytu, a zwłaszcza z zakresu konsolidacji sprawozdań finansowych.
Współpracuje z wieloma grupami kapitałowymi i firmami audytorskimi. Wykładowca MDDP Akademia Biznesu, Akademii Rachunkowości Compartners S.A., Centrum Edukacji Ekspert, Stowarzyszenia Księgowych w Polsce, KIBR w zakresie konsolidacji sprawozdań finansowych i rachunku przepływów pieniężnych. Autor książek „Sprawozdania finansowe jednostek powiązanych. Przykłady i komentarze” (PAR 2004), „Konsolidacja sprawozdań finansowych” (PAR 2008//2011, Wydawnictwo C.H.Beck 2015), a także szeregu artykułów dotyczących konsolidacji sprawozdań finansowych (Monitor Rachunkowości i Finansów, Wydawnictwo Wiedza i Praktyka).
Autor wydanego przez CE PIBR zbioru zadań „Konsolidacja sprawozdań finansowych” (2017) do obligatoryjnego doskonalenia zawodowego biegłych rewidentów.
Ekspert do spraw ochrony danych osobowych i informacji niejawnych, szkoleniowiec, certyfikowany audytor wewnętrzny PN-ISO/IEC 27001. Wykładowca akademicki. Posiada wieloletnie doświadczenie w koordynacji procesów bezpieczeństwa danych. Jest to nie tylko jej praca, ale także pasja: prowadzi popularnego bloga Sylwia Czub bloguje o danych osobowych (sylwiaczub.pl), jest ekspertem w portalu o podatkach, prawie i księgowości infor.pl, a także LEX Ochrona danych (Wolters Kluwer).
Przez ponad 6 lat była związana zawodowo z Instytutem Książki, w którym koordynowała procesy bezpieczeństwa danych. Przeprowadziła kilkaset szkoleń ze stosowania przepisów o ochronie danych osobowych. Od 2014 roku prowadzi stałą kolumnę o ochronie danych osobowych w branżowym czasopiśmie „Bibliotekarz”. Obecnie wspiera swoją wiedzą i doświadczeniem procesy ochrony informacji w spółkach kapitałowych, agencjach reklamowych, jednostkach samorządowych.
Świadczy także usługi zewnętrznego Inspektora Ochrony Danych.
Biegły rewident, członek ACCA, Certified Internal Auditor (CIA). Prezes zarządu firmy audytorskiej Duda i Wspólnicy Sp. z o.o. Były ekspert Polskiej Agencji Nadzoru Audytowego oraz były kontroler Krajowej Komisji Nadzoru. Członek Stowarzyszenia Audytorów Wewnętrznych IIA Polska. Od 2002r. zajmuje się badaniem sprawozdań finansowych oraz świadczeniem usług doradczych. Doświadczenie zawodowe zdobywał m. in. w KPMG oraz EY. Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z Międzynarodowych Standardów Badania. Jest współautorem materiałów szkoleniowych dla biegłych rewidentów z zakresu MSB. Doradza także mniejszym firmom audytorskim we wdrażaniu systemów wewnętrznej kontroli jakości.
Zastępca Prezesa Krajowej Rady Biegłych Rewidentów. Praktyk i wykładowca w ramach szkoleń obligatoryjnych dla biegłych rewidentów. Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu ksiąg rachunkowych i badaniu sprawozdań finansowych spółek kapitałowych.
Absolwentka Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Posiada uprawnienia polskiego biegłego rewidenta nadawane przez Polską Izbę Biegłych Rewidentów, jest członkiem Brytyjskiego Stowarzyszenia Biegłych Księgowych i Rewidentów (ACCA) oraz certyfikowanym audytorem wewnętrznym (CIA). Obecnie jest członkiem Komisji KRBR ds. standaryzacji usług świadczonych przez biegłych rewidentów. Posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie audytu wewnętrznego i zewnętrznego oraz rachunkowości i doradztwa księgowego, w tym wynikające z pracy w dziale audytu i doradztwa księgowego PricewaterhouseCoopers przez 7 lat. Uczestniczyła w projektach konwersji sprawozdań finansowych polskich jednostek na MSSF. Prowadziła liczne szkolenia z zakresu MSSF i polskich zasad rachunkowości oraz audytu, w tym szkolenia obligatoryjne dla biegłych rewidentów. Autorka projektu Krajowego Standardu Rachunkowości dotyczącego przychodów ze sprzedaży dóbr. Zaangażowana w tłumaczenie Międzynarodowych standardów badania, przeglądów, innych usług atestacyjnych i usług pokrewnych na język polski.
Zawód audytora wykonuje od 2001 r. W latach 2015-2019 pełnił funkcję prezesa Krajowej Rady Biegłych Rewidentów w PIBR. W latach 1998-2006 pełnił funkcje kontrolera finansowego, głównego księgowego i CFO – spółki należącej do międzynarodowej giełdowej grupy kapitałowej. Był odpowiedzialny za statutową i korporacyjną sprawozdawczość finansową zgodną z MSSF, politykę rachunkowości, podatki, procesy księgowe i planowanie finansowe. Od 2005 r. współkieruje firmą audytorsko-doradczą Burnos Audit Sp.z o.o. Zakres jego odpowiedzialności obejmuje audyty sprawozdań finansowych, system zarządzania jakością, doradztwo księgowe i fraud audit.
W latach 2011-2015 członek KRBR, członek komisji ds. standaryzacji usług zawodowych oraz przewodniczący komisji ds. rozwoju usług biegłego rewidenta w sektorze MŚP. Prowadzi szkolenia dla biegłych rewidentów z zakresu badań sprawozdań finansowych oraz systemu kontroli wewnętrznej w firmach audytorskich. Pełni funkcję niezależnego członka rady nadzorczej oraz przewodniczy komitetom audytu. Aktualnie jest członkiem Komisji ds. standaryzacji usług świadczonych przez biegłych rewidentów.
W 2011 r. ukończył studia doktoranckie na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego. W tym samym roku uzyskał także tytuł dyplomowanego księgowego SKwP. W 1997 r. ukończył prawo podatkowe na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. Posiada również tytuł magistra nauk ekonomicznych – w 1996 r. ukończył studia w zakresie rachunkowości i analizy finansowej na Wydziale Ekonomiczno-Socjologicznym. Członek ACFE – organizacji zrzeszającej audytorów fraudowych. Obszar jego zainteresowań zawodowych obejmuje problematykę zapobiegania i wykrywania oszustw finansowych, wpływ nowych technologii na praktykę audytu, skuteczność nadzoru publicznego nad jakością audytów.
Prezes Regionalnego Oddziału PIBR w Łodzi. Absolwentka Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego Uniwersytetu Łódzkiego. W 2001 r. uzyskała tytuł biegłego rewidenta. Współwłaściciel firmy audytorskiej. Posiada tytuł dyplomowanego biegłego księgowego.
Od 2003 r. nieprzerwanie pełni funkcję wizytatora Krajowej Komisji Nadzoru w ramach nadzoru publicznego nad wykonywaniem zawodu przez biegłych rewidentów. W latach 2007-2011 była członkiem komisji ds. standaryzacji usług przy Krajowej Radzie Biegłych Rewidentów (KRBR). Od 2011 r., jako członek Komisji ds. etyki zawodowej biegłych rewidentów przy KRBR, czynnie uczestniczy w promowaniu i wdrażaniu zawodowych standardów etycznych.
Jest ekspertem merytorycznym w ramach konsultacji PIBR oraz wykładowcą z zakresu etyki zawodowej i kontroli jakości w firmach audytorskich. Autorka i współautorka publikacji z zakresu dokumentacji rewizyjnej, etyki i kontroli jakości wydanych przez PWN i PIBR.
Doradca podatkowy, partner w Zespole VAT MDDP Michalik Dłuska Dziedzic i Partnerzy. Posiada 20-letnie doświadczenie w doradztwie podatkowym – poprzednio w międzynarodowych firmach doradczych (Andersen i Ernst & Young). Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z podatkiem VAT, reprezentuje klientów w postępowaniach podatkowych i sądowych. Przez prestiżowe czasopismo International Tax Review wymieniana jest w gronie najlepszych specjalistów VAT w Polsce.
Autorka licznych publikacji z zakresu podatku VAT w prasie codziennej i czasopismach specjalistycznych, współautorka komentarza do Dyrektywy VAT oraz publikacji "Obowiązkowy split payment", autorka publikacji „VAT w samorządach”. Jest wykładowcą i prelegentem na szkoleniach i konferencjach z zakresu zagadnień związanych z podatkiem VAT.
Absolwentka Ekonomiki i Organizacji Handlu Zagranicznego na Uniwersytecie Gdańskim oraz podyplomowych studiów Uniwersytetu im. Mikołaja Kopernika w Toruniu w zakresie podatkowego prawa Unii Europejskiej.
Biegły rewident, delegat na Krajowy Zjazd Biegłych Rewidentów w kadencji od 2007 r., członek Komisji ds. szkoleń KRBR w kadencji 2015-2019. Prezes Towarzystwa Audytorskiego „Booking Service” Spółka z o.o. w Gdańsku. Posiada doświadczenie w zakresie badania sprawozdań finansowych, usługowego prowadzenia ksiąg oraz zagadnień podatkowych w jednostkach różnych branż, zarówno z kapitałem polskim jak i zagranicznym.
Wykładowca z zakresu rachunkowości Stowarzyszenia Księgowych w Polsce oraz Centrum Edukacji PIBR.
ekonomista, biegły rewident, członek Regionalnej Rady RO PIBR w Lublinie, wieloletni wykładowca uczelni wyższych, biegły sądowy, autor licznych publikacji z zakresu rachunkowości i rewizji finansowej, ekspert wydawnictwa Wolters Kluwer SA. Posiada bogate doświadczenie w badaniu sprawozdań finansowych oraz prowadzeniu szkoleń, w tym obligatoryjnych dla biegłych rewidentów. Prowadzi własną kancelarię audytorską.
Certyfikowana audytorka, od 20 lat zajmuje się prowadzeniem audytów i kontroli w obszarach zarzadzania ryzykiem, kontroli wewnętrznej i ładu organizacyjnego, ze szczególnym uwzględnieniem kwestii kultury organizacji, etyki, przeciwdziałania korupcji. Zrealizowała kilkadziesiąt projektów audytowych. Jest wykładowcą uniwersyteckim i trenerem. Na szkoleniach prezentuje praktyczne podejście w oparciu o wiedzę zdobytą jako szefowa audytu w jednej z największych agencji wykonawczych i wiele lat współpracując ze służbami nadzoru i kontroli m.in. CBA, OLAF, ETO, KE, NIK, MIR . Olga ma międzynarodowe doświadczenie w projektach realizowanych m.in. w takich krajach jak: Ukraina, Mołdawia, Turcja, Gruzja. Jest autorką publikacji z zakresu audytu i zarządzania ryzykiem oraz zrównoważonego rozwoju i raportowania niefinansowego. Prowadzi bloga #Audittalks oraz webinary #Audittalks przy kawie. Działa społecznie na rzecz rozwoju funkcji audytu w organizacjach. W latach 2015-2017 pełniła funkcję wiceprezeski Instytutu Audytorów Wewnętrznych IIA Polska, aktualnie pełni funkcje Pełnomocnika Zarządu IIA Polska ds. CSR oraz koordynuje prace grupy ds. raportowania niefinansowego. Ekspertka w programie Climat Leadership powered by UN enviroment. Ambasadorka 30% Club Poland.
ekonomista; absolwent Politechniki Rzeszowskiej, specjalność Finanse i Rachunkowość. Associate Partner w Grupie UHY ECA. Posiada 12 letnie doświadczenie w zakresie sporządzenia dokumentacji podatkowych, które zdobył podczas długoletniej pracy w Działach Cen Transferowych w jednych z największych polskich firm doradztwa podatkowego oraz audytu. Specjalizuje się w opracowaniu dokumentacji podatkowych dla transakcji z podmiotami powiązanymi, metodologii rozliczeń oraz projektów polityki cen transferowych dla podmiotów z różnych branż. Doświadczony wykładowca oraz autor i współautor publikacji prasowych w zakresie problematyki cen transferowych.
prawnik, doradca podatkowy, wykładowca, członek Krajowej Izby Doradców Podatkowych, wieloletni pracownik organów podatkowych (urzędów skarbowych i izby administracji skarbowej). Obecnie prowadzi własną kancelarię prawno-podatkową, doradzając przedsiębiorcom i osobom fizycznym. Jest autorem i współautorem procedur, w tym z zakresu MDR i AML. W zakresie prawa podatkowego wspiera m.in. księgowych i biegłych rewidentów. Uczestniczy w pracach dwóch grup roboczych Forum MDR, będącego zespołem opiniodawczo-doradczym przy Ministrze Finansów.
specjalizuje się w tematyce zastosowania arkuszy kalkulacyjnych w analizach związanych z potrzebami biznesu i analiz finansowych.
Autor wielu programów szkoleniowych z dziedziny wykorzystania nowych technologii we wspomaganiu zarządzania przepływem informacji w nowoczesnym przedsiębiorstwie.
Potrafi w zrozumiały sposób przekazać skomplikowaną wiedzę dotyczącą złożonych, wieloetapowych analiz wykonywanych na bazie aplikacji MS Excel. Prowadzi szkolenia przeznaczone są dla pracowników różnych działów firm, głównie do grup finansowych.
od ponad 20 lat związany z rynkiem kapitałowym. Aktywny członek rad nadzorczych i komitetów audytów w spółkach rodzinnych i prywatnych, notowanych na giełdzie papierów wartościowych, czy też z udziałem Skarbu Państwa oraz spółek komunalnych. Praktyk zarządzania finansami. Biegły rewident.
Członek Zespołu eksperckiego do spraw zwiększenia efektywności rad nadzorczych Komisji do spraw Reformy Nadzoru Właścicielskiego przy Ministerstwie Aktywów Państwowych. Członek stowarzyszeń i organizacji biznesowych, m.in. wieloletni wiceprezes Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach, Członek Kapituły Nagrody Dyrektor Finansowy Roku.
Autor licznych publikacji, analiz branżowych i komentarzy medialnych z obszarów zarządzania, finansów, rachunkowości i nadzoru właścicielskiego. Wykładowca specjalistycznych kursów i szkoleń z finansów i rachunkowości, a także ekspert na kursach przygotowawczych do egzaminu na członków rad nadzorczych spółek Skarbu Państwa. Panelista kluczowych branżowych konferencji i spotkań biznesowych i związanych z rynkiem kapitałowym. Inicjator oraz współorganizator największego w Polsce projektu propagującego standardy właścicielskie – „Konferencja Rada Nadzorcza” i corocznego wyróżnienia „Człowiek Corporate Governance”. Fundator i ekspert portalu NadzorKorporacyjny.pl.
Partner, Prezes Zarządu, i jeden z założycieli GRUPY REWIT, biegły rewident nr 9631, Członek Krajowej Rady Biegłych Rewidentów, Prezes Rady Regionalnej PIBR w Gdańsku, posiada tytuły MBA oraz FCCA. Przez ponad 10 lat związany z francuskim koncernem Total, jako dyrektor finansowy, treasurer i Sekretarz Zarządu Hutchinson Poland, Spółki z branży motoryzacyjnej. Ekspert w zakresie finansów, rachunkowości i podatków, biegły sądowy, trener i wieloletni współpracownik Akademii Praktyki Rewit oraz Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menedżerów, wykładowca Sopockiej Szkoły Wyższej. W ramach pracy audytorskiej uczestniczył w badaniach wielu spółek, grup kapitałowych i instytucji finansowych, min Pesa SA, Ziaja Sp. z o.o., Międzynarodowe Targi Gdańskie SA., Dekpol S.A., Eurotel S.A. Szczęśliwy mąż i ojciec 4-ki dzieci oraz wykształcony muzyk o specjalności akordeon guzikowy.
biegły rewident, posiada kwalifikację ACCA. Bada sprawozdania finansowe jednostkowe i skonsolidowane, w tym spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych. Posiada wszechstronne, ponad 15-letnie, doświadczenie w finansach. Pracowała w podmiotach międzynarodowych, w tym o zasięgu globalnym, o zróżnicowanej kulturze organizacyjnej (w tym japońskiej, francuskiej). W ramach prowadzonych projektów m.in.: opracowała kontrole wewnętrzne, organizację działów księgowości, międzynarodowe wdrożenia narzędzi i oprogramowania IT (w tym programy typu ERP), budowała współpracę działów księgowości z działami sprzedaży/produkcji.
Biegły rewident. Absolwent Akademii Ekonomicznej w Poznaniu oraz Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu. Ukończył Canadian International Management Institute Harvard Business Review Polska. Pracował jako główny księgowy w spółkach produkcyjnych, także budowlanych. Obecnie prowadzi przeglądy i badania skonsolidowanych i jednostkowych sprawozdań finansowych, a także badania planów przekształceń, podziałów i połączeń podmiotów oraz przeglądy due diligence. Biegły sądowy Sądu Okręgowego w Poznaniu.
radca prawny, członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie. Pracował w Ministerstwie Finansów, gdzie jako radca prawny obsługiwał Komisję Nadzoru Audytowego w zakresie prowadzonych postępowań dyscyplinarnych. Obecnie pracuje w renomowanej kancelarii prawnej, specjalizującej się w postępowaniach restrukturyzacyjnych i upadłościowych, w ramach których reprezentuje zarządców masy sanacyjnej, syndyków oraz innych uczestników takich postępowań. W swojej praktyce zawodowej zajmuje się również reprezentacją klientów w postępowaniach karnych i karno-skarbowych, prowadzonych m.in. przeciwko członkom zarządu spółek prawa handlowego oraz kadry zarządzającej. Współautor przewodnika „Zmiany w restrukturyzacji przedsiębiorstw”, wydanego przez Rzeczpospolitą i Parkiet w 2021 roku.
Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Uniwersytetu Łódzkiego. Biegły rewident nr 13802. Posiada certyfikat księgowy Ministra Finansów. Doświadczenie zawodowe w zakresie badań sprawozdań finansowych oraz sprawozdawczości finansowej zdobywał w renomowanych firmach audytorskich. Zawodowo związany z PKF Consult. Przeprowadza badania rocznych oraz rocznych skonsolidowanych sprawozdań finansowych sporządzonych zgodnie z ustawą o rachunkowości jak również MSSF.
Adwokat. Specjalizuje się w prowadzeniu spraw i reprezentowaniu stron w postępowaniach administracyjnych przed organami oraz w postępowaniach sądowoadministracyjnych przed sądami administracyjnymi, a także w postępowaniach karnych przed organami przygotowawczymi i sądami powszechnymi.
Od ponad 10 lat jest zaangażowana w doradztwo prawne na rzecz organów samorządu zawodowego biegłych rewidentów. Świadczy obsługę prawną postępowań administracyjnych o nałożenie kar administracyjnych na firmy audytorskie, prowadzonych przez Krajową Radę Biegłych Rewidentów oraz postępowań dyscyplinarnych toczących się przed Krajowym Rzecznikiem Dyscyplinarnym i Krajowym Sądem Dyscyplinarnym wobec biegłych rewidentów.
Specjalista z dziedziny rachunkowości budżetowej, doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w sektorze finansów publicznych, od 2000 r. biegły rewident. Autorka i współautorka podręczników oraz opracowań z zakresu rachunkowości jednostek sektora finansów publicznych. Wykładowca rachunkowości SKwP. Obecnie jest dyrektorem Wydziału Budżetu w Departamencie Finansów Publicznych Urzędu Miasta Łodzi. Zajmuje się przygotowaniem budżetu, wieloletnich prognoz finansowych oraz sprawozdawczością budżetową i finansową.
Radca prawny, doradca restrukturyzacyjny, specjalizuje się w prawie upadłościowym i restrukturyzacyjnym oraz rozwiązywaniu sporów gospodarczych. Świadczy bieżącą obsługę prawną na rzecz pozasądowych organów postępowań insolwencyjnych oraz restrukturyzacyjnych. Zajmuje się bieżącą obsługą podmiotów świadczących na rynku usługi finansowe, obejmującą wszystkie aspekty ich funkcjonowania w obrocie prawnym, w tym w szczególności dochodzenie wierzytelności na drodze prawnej. Pełnomocnik w licznych sporach sądowych, w tym z zakresu windykacji, nienależytego wykonywania umów, dochodzenia roszczeń oraz upadłości konsumenckiej. Zajmuje się również zagadnieniami z zakresu mediacji i alternatywnych metod rozwiązywania sporów (ze szczególnym uwzględnieniem mediacji w sprawach rodzinnych). Posiada także certyfikat mediatora ds. karnych z nieletnim sprawcą czynu zabronionego wydany przez Polskie Centrum Mediacji. Prowadzi cykliczne szkolenia dla adwokatów Okręgowej Rady Adwokackiej z postępowania upadłościowego. Autorka artykułów na łamach Doradcy Restrukturyzacyjnego i Rzeczpospolitej. Współautorka poradnika "Zmiany w restrukturyzacji przedsiębiorstw" wydanego przez Rzeczpospolitą i Parkiet.
biegły rewident, członek ACCA. Doświadczenie zdobywał w międzynarodowej firmie audytorskiej, gdzie zajmował się przeprowadzaniem badań i przeglądów sprawozdań finansowych. Posiada praktyczną wiedzę i bogate doświadczenie w zakresie badania sprawozdań finansowych, sporządzania pakietów konsolidacyjnych, przekształceń sprawozdań finansowych zgodnie z MSR/MSSF i HGB oraz realizacji zleceń due diligence i wyceny przedsiębiorstw. Specjalizuje się w obsłudze rynków kapitałowych. Obecnie zarządza Grupą UHY ECA, między innymi sprawując nadzór nad departamentem audytu. Aktywność zawodową rozwija nie tylko poprzez kierowanie pionem usług audytorskich, ale również poprzez prowadzone szkolenia, artykuły i publikacje z zakresu rachunkowości w tym: „Rachunkowość zabezpieczeń”.
Specjalistka w dziedzinie zarządzania, ekonomii, zrównoważonego rozwoju, CSR i raportowania ESG. Współtworzenie oraz konsultacje strategii zrównoważonego rozwoju, CSR oraz raportowania kwestii ESG w oparciu o standard GRI oraz ISO 26000 oraz rozwoju kompetencji pracowników w zakresie CSR dla takich firma jak: Rawlplug S.A., Malco Sp. z o.o. DB Energy, Bank Światowy, mBank, ING Bank Śląski, Wrocławskie Centrum Transferu Technologii, Credit Suisse, Legnicka Specjalna Strefa Ekonomiczna S.A., Wrocławski Instytut Biznesu i Edukacji Sp. z o. o., Stowarzyszenie ekologiczne Eko-Unia, Fundacja Kaliski Inkubator Wydawnictwo, Odpowiedzialny Inwestor, Fundacja Rozwój Tak - Odkrywki NIE, 50 mikro i małych firm z terenu Polski. Obecnie wykłada na Coventry University. Posiada doświadczenia pracy dla wielu innych Uczelni, takich jak: Wyższa Szkoła Handlowa we Wrocławiu, Międzynarodowa Wyższa Szkoła Logistyki i Transportu we Wrocławiu, Akademia Wojsk Lądowych we Wrocławiu, SWPS Uniwersytety Humanistycznospołeczny.
biegły rewident, magik Excela z kilkunastoletnim doświadczeniem w obszarze finansów przedsiębiorstw i analizy, Finance Manager w Finker. Pomaga firmom efektywnie zarządzać informacjami finansowymi, dzieli się wiedzą z Excela podczas prowadzonych szkoleń. Po pracy pasjonują go improwizacje teatralne, introligatorstwo, planszówki, rysowanie, bieganie oraz masa innych tematów.
jako biegły rewident przeprowadził około 100 badań sprawozdań finansowych, w tym Spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych oraz NewConnect. Posiada wykształcenie w dziedzinie księgowości i informatyki, a także bogate doświadczenie w prowadzeniu ksiąg rachunkowych zarówno w biurach rachunkowych jak i na stanowisku głównego księgowego. Jako ekspert od audytu i sprawozdawczości finansowej jest wykładowcą Uniwersytetu WSB Merito w Poznaniu. Prowadzi także zajęcia w Stowarzyszeniu Księgowych w Polsce zarówno dla księgowych jak i dla biegłych rewidentów. Jest konsultantem ds. rachunkowości i sprawozdawczości Oddziału Wielkopolskiego Stowarzyszenia Księgowych w Polsce. Wspólnik firmy audytorskiej dbkb Audyt i Podatki sp. z o.o.
Prof. nadzw. dr hab.
Profesor nadzwyczajny Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie (UEK) oraz Wyższej Szkoły Ekonomii i Informatyki w Krakowie (WSEI). Pracownik naukowo-dydaktyczny Katedry Rachunkowości UEK oraz Zakładu Zarządzania i Rachunkowości WSEI. Kierownik naukowy projektów Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Autor i współautor ponad 300 opracowań z dziedziny rachunkowości, podatków i finansów. Przewodniczący Rady Programowej PICM. Współpracuje z praktyką gospodarczą, w tym z międzynarodowymi grupami kapitałowymi. Prowadzi obligatoryjne szkolenia dla biegłych rewidentów w Polsce, Komisji Nadzoru Finansowego, jak również zajęcia na studiach MBA (Master of Business Administration). Przewodniczył i zasiadał w radach nadzorczych spółek, w tym w spółkach notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Członek EAA, posiada certyfikat dyplomowanego księgowego IFAC oraz jest audytorem II stopnia PIKW. Autor ekspertyz oraz recenzji w zakresie prawa bilansowego i podatkowego m. in. na potrzeby podmiotów z „wielkiej czwórki”. Recenzent Krajowych Standardów Rachunkowości (KSR). Redaktor merytoryczny corocznej publikacji „Podatkowe i bilansowe zamknięcie roku” renomowanego wydawnictwa CH Beck.
Prezes Zarządu, założyciel Art Strategy Group Sp. z o. o. (wcześniej ArtStrategix Tomasz Wrzesiewski). Z wykształcenia finansista, absolwent Wydziału Zarzadzania UW. Praktyk z 20-letnim doświadczeniem w biznesie, zwłaszcza w zakresie zarządzania projektami. Wspólnie z pozostałymi członkami zespołu nieprzerwanie uczestniczy na zasadzie wsparcia, monitoringu oraz zarządzania za klienta największymi projektami na rynku (projekty infrastrukturalne dla serbskiego rządu, wiodące firmy produkcyjne w branży budowy pojazdów szynowych, chemicznej/kosmetycznej, higienicznej, prawniczej). Wykładowca studiów MBA (Poznań, Wrocław), były wykładowca akademicki, wiodący trener Ernst and Young Academy of Business w zakresie zarządzania projektami. Główny Konsultant Art Strategy Group, merytorycznie nadzoruje pracę pozostałych konsultantów, uczestniczy w rozmowach i projektowaniu rozwiązań.
biegły rewident, MBA, doktor nauk ekonomicznych. Tytuł naukowy uzyskał w katedrze rachunkowości Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Karierę zawodową rozpoczął w międzynarodowej firmie audytorskiej. Brał udział w licznych projektach między innymi dotyczących badania sprawozdań finansowych, w tym spółek giełdowych, przekształcania sprawozdań finansowych zgodnie z MSR/MSSF oraz HGB, sporządzaniu analiz finansowych typu Due Dilligence oraz wyceny przedsiębiorstw. Posiada bogate doświadczenie z dziedziny Międzynarodowych Standardów Rachunkowości. Obecnie zarządza Grupą UHY ECA. Autor licznych artykułów z zakresu audytu oraz sprawozdawczości finansowej, ceniony wykładowca z zakresu rachunkowości. Autor i współautor podręczników z zakresu polskich oraz międzynarodowych standardów rachunkowości między innymi: “Dokumentacja zasad (polityki) rachunkowości”, “Komentarz do Ustawy o Rachunkowości", „Operacje gospodarcze w praktyce księgowej” wydanie III uaktualnione, „Operacje gospodarcze w praktyce księgowej” wydanie II, „Operacje gospodarcze w praktyce księgowej”, “Niefinansowe Aktywa Trwałe", „Rachunkowość zabezpieczeń”, „Międzynarodowe Standardy Rachunkowości”.
Członkini zarządu i dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Zarządza rozwojem organizacji, nadzoruje merytoryczny rozwój i zarządzanie projektami FOB. Ekspertka, pasjonatka, trenerka, wykładowczyni i menedżerka z wieloletnim doświadczeniem w zakresie praktyki zrównoważonego rozwoju, ESG, CSR i zrównoważonych finansów.
Członkini Grup Roboczych w ramach Platformy Zrównoważonych Finansów przy MF. Członkini Komitetu ds. ESG Krajowej Izby Gospodarczej oraz Rady Innowatorów ESG Polskiego Stowarzyszenia ESG. Wykładowczyni i trenerka w m.in, Uczelni Łazarskiego, GPW Growth, Szkole ESG, Instytucie Compliance.
Od 2017 roku do końca maja 2023 roku odpowiedzialna za zarządzanie i realizację Strategii Zrównoważonego Rozwoju Banku BNP Paribas, stworzenie obszaru Sustainability w banku, wprowadzenie raportowania zintegrowanego a także rozwój obszaru zrównoważonych finansów i stworzenie centrum kompetencji w zakresie strukturyzacji zrównoważonych produktów. Inicjatorka programu Bank Zielonych Zmian. Członkini Zarządu Fundacji BNP Paribas. Od listopada 2021 do stycznia 2023 r. była członkinią grupy roboczej ds. wypracowania jednolitego standardu raportowania zrównoważonego rozwoju (ESRS) dla UE (zgodnie z CSRD) w ramach prac EFRAG.
Doświadczenie zawodowe w obszarze zrównoważonego rozwoju zdobywała również m.in. w zespole Deloitte Sustainability Consulting Central Europe, gdzie odpowiadała za projekty z zakresu raportowania niefinansowego, strategiczne zarządzanie CSR/ESG i zarządzanie projektami na rzecz klientów biznesowych i instytucjonalnych na skalę Europy Środkowo-Wschodniej. Wcześniej zajmowała się CSR w Tchibo Warszawa i filantropią korporacyjną w Forum Darczyńców.
Alumna Ligi Odpowiedzialnego Biznesu. Ukończyła ekonomię na Uniwersytecie Warszawskim i zarządzanie w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Skończyła kurs ze zrównoważonych finansów na Uniwersytecie Cambridge.
Ekspertka w zakresie zrównoważonego rozwoju i ESG. Pierwsze doświadczenia zdobywała jako konsultantka Deloitte w zespole Sustainability Consulting Central Europe, wspierając klientów w tworzeniu raportów oraz strategii zrównoważonego rozwoju. Następnie przez prawie 5 lat pracowała w ING Banku Śląskim i zajmowała się zrównoważonym rozwojem. W banku koordynowała również tworzenie części niefinansowej raportów zintegrowanych, strategii zrównoważonego rozwoju, a także inne projekty związane z tym obszarem. Następnie pracowała jako menedżerka ds. zrównoważonego rozwoju i ESG w firmie SAPERE, wspierając klientów procesowo i merytorycznie w zakresie tworzenia raportów zrównoważonego rozwoju/ ESG oraz strategii zrównoważonego rozwoju/ ESG. Obecnie w firmie Incube CPM wdraża w firmach narzędzie do zbierania i raportowania danych ESG oraz doradza w zakresie raportowania i strategii ESG.
W ramach swoich doświadczeń prowadziła także sesje dialogowe z interesariuszami, występowała na branżowych konferencjach, prowadziła webinary, przeprowadzała szkolenia, warsztaty i tworzyła e-learningi w zakresie ESG.
Doktor nauk prawnych, Adwokat, Doradca Podatkowy, Doradca Restrukturyzacyjny, Biegły Rewident w Irlandii – Certified Public Accountant in Ireland (CPA), Biegły ds. Wykrywania Przestępstw i Nadużyć Gospodarczych - Certified Fraud Examiner (CFE), Międzynarodowy Audytor Wewnętrzny - Certified Internal Controls Auditor (CICA), Biegły sądowy z zakresu finansów, Biegły sądowy z zakresu wyceny podmiotów gospodarczych, Dyplomowany Księgowy w Wielkiej Brytanii nr 5772278 - Chartered Certified Accountant (ACCA) no. 5772278 - Association of Chartered Certified Accountants (Stowarzyszenie Dyplomowanych Księgowych), uprawniony do wykonywania czynności brokerskich, certyfikowany księgowy w Polsce, absolwent University of Cambridge - British Centre for English and European Legal Studies - Faculty of Law and Administration, absolwent i stypendysta Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, wykładowca w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie (SGH), wykładowca na Uniwersytecie Warszawskim (UW), Wydział Prawa i Administracji, wykładowca na kursach dla samorządów zawodowych: Naczelnej Rady Adwokackiej i Okręgowych Rad Adwokackich, Krajowej Izby Doradców Podatkowych (KIDP), Polskiej Izby Biegłych Rewidentów (PIBR), Stowarzyszenia Księgowych w Polsce (SKwP).
Od 2011 pełni funkcję jednego z Partnerów Zarządzających w grupie Russell Bedford. Autor wielu publikacji z zakresu prawa podatkowego. Specjalizuje się w zagadnieniach interdyscyplinarnych z zakresu prawa podatkowego, bilansowego oraz handlowego.
Ekspertka w zakresie zrównoważonego rozwoju, finansów i inwestycji
Doradca strategiczny i w zakresie zrównoważonego rozwoju, trener biznesu z wieloletnim doświadczeniem, doktor nauk ekonomicznych w dziedzinie finansów.
Członek-założyciel oraz członek Rady Programowej POLSIF – organizacji promującej standardy ESG w inwestowaniu. Twórca i kierownik studiów podyplomowych „Strategiczna transformacja ESG w przedsiębiorstwie” w SGH. Mentorka w Akademii Liderek ESG prowadzonej przez Fundację im. Lesława Pagi. Współtwórca i trener programu certyfikacyjnego EFPA ESG Advisor. Adiunkt, pracownik naukowy i dydaktyczny w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Jest autorką i współautorką publikacji o tematyce związanej z rynkiem finansowym, z produktami i usługami finansowymi oraz ESG i inwestycjami zrównoważonymi.
Przez większość kariery zawodowej związana z rynkiem funduszy inwestycyjnych w Polsce. Pełniła rolę dyrektora sprzedaży w Baltic Capital Towarzystwie Funduszy Inwestycyjnych S.A. Pracowała w Ipopema TFI oraz w Ipopema Asset Management, a także w Credit Suisse Asset Management (Pol-ska) S.A., gdzie sprawowała funkcję członka zarządu, oraz w ING Towarzystwie Funduszy Inwesty-cyjnych S.A. i w ING Investment Management (Polska) S.A. Była członkiem zespołu doradców Bannock Consulting obsługującego wspólny projekt Komisji Europejskiej oraz Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju – EU/EBRD SME Finance Facility w PKO BP S.A.
Doktor nauk ekonomicznych w dziedzinie finansów, absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie na kierunkach Finanse i Bankowość oraz Zarządzanie i Marketing. Ukończyła kursy przygotowawcze do egzaminów dla kandydatów na doradcę inwestycyjnego (prowadzony przez Związek Maklerów i Doradców) oraz dla kandydatów do tytułu Chartered Financial Analyst.
Biegły rewident i Associate Partnerem Grant Thornton. Wcześniej pracował w PwC i Deloitte. Jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie na kierunkach Finanse i Bankowość oraz Zarządzanie i Marketing. Posiada Diploma in International Financial Reporting ACCA.
W latach 2011-2013 reprezentował Polską Izbę Biegłych Rewidentów przy Europejskim Stowarzyszeniu Księgowych pełniąc funkcję Członka Komitetu ds. Sektora Publicznego. Od 2023 roku jest Członkiem Komitetu Zrównoważonego Rozwoju przy Stowarzyszeniu Emitentów Giełdowych. Jest autorem wielu artykułów i publikacji w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju. Prowadzi szkolenia i uczestniczy w panelach o tematyce ESG.
prof. UEK – pracownik Katedry Finansów Przedsiębiorstw UEK w Krakowie oraz Katedry Ekonomii i Finansów ANS w Nowym Sączu. Wykładowca na studiach podyplomowych oraz MBA między innymi w KSB UEK w Krakowie oraz Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej.
Autor i współautor licznych publikacji z zakresu finansów przedsiębiorstwa, analizy finansowej jednostek gospodarczych, prognozowania upadłości przedsiębiorstw, wyceny wartości podmiotów gospodarczych.
Doktor nauk ekonomicznych z zakresu nauk o zarządzaniu, ze specjalnością Rachunkowość, licencjonowana konsultantka Mental Toughness (MTQPlus®). Absolwentka studiów podyplomowych „Psychologia biznesu dla menedżerów” Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie oraz „Neuroprzywództwo” Uczelnia Łazarskiego.
Dyplomowana nauczycielka jogi i medytacji klasycznej, certyfikowany facylitator Medytacji Aktywnych OSHO®, Certyfikowana Trenerka FRIS® (Style Myślenia FRIS® oraz Style Działania FRIS®), w trakcie certyfikacji Neuromeditation Institute® w USA.
Adwokat, partner zarządzający w kancelarii Krzyżagórska Łoboda i Partnerzy s.p.
Doświadczenia zawodowe Beaty Krzyżagórskiej-Żurek obejmują prawo gospodarcze i korporacyjne, planowanie i doradztwo podatkowe oraz transakcje kapitałowe. Realizowała wiele transakcji M&A, w tym transakcji project finance oraz private equity, w szczególności uczestniczyła (po stronie właścicieli) w wielu transakcjach związanych z wejściem do spółki funduszy private equity, a także współtworzyła ład korporacyjny (corporate governance) w tych spółkach. Uczestniczyła w postępowaniach przed KNF w sprawach związanych z działalnością towarzystw funduszy inwestycyjnych, funduszy inwestycyjnych, alternatywnych funduszy inwestycyjnych, a także w wielu innych postępowaniach związanych z ich działalnością. Uczestniczyła w wielu procesach sukcesyjnych, w tym także z wykorzystaniem zagranicznych fundacji rodzinnych (fundacji w Lichtensteinie oraz na Malcie), współuczestniczyła w utworzeniu fundacji Semper Simul Foundation oraz Sky Foundation. Opracowała i wdrażała wiele międzynarodowych i krajowych rozwiązań zapewniających optymalizację obciążeń podatkowych. Uczestniczyła w postępowaniach podatkowych i celno-skarbowych przed organami podatkowymi i sądami administracyjnymi. Współtworzyła i wdrażała u klientów zasady ładu podatkowego (tax governance).
Beata Krzyzagorska-Żurek uczestniczyła w szeregu międzynarodowych programów naukowych; praktykowała w amerykańskich (m.in. w Schiff, Hardin & Waite, Jenner & Block, Baker & McKenzie) oraz brytyjskich (m.in. w Ince & Co, Cameron McKenna) firmach prawniczych; prowadziła wykłady z zakresu prawa morskiego, ubezpieczeniowego i cywilnego na zagranicznych szkołach wyższych, w tym na Uniwersytecie w Uppsali w Sztokholmie w Szwecji oraz Uniwersytecie w Minnesocie w USA.
Doktor nauk społecznych w dziedzinie nauk socjologicznych. Jej zainteresowania naukowe skupiają się na socjologii praw człowieka, zmianach nowoczesności i kapitalizmu, a także wpływie zmian klimatycznych oraz rozwoju nowych technologii na poszanowanie prawa człowieka.
Ekspertka w zakresie praw człowieka, odpowiedzialnego biznesu, raportowania niefinansowego oraz standardów należytej staranności (CSR/RBC, ESG, BHR, DD). Mediatorka w sprawach cywilnych i gospodarczych. Radca w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej, gdzie od ponad 10 lat zajmuje się problematyką odpowiedzialnego biznesu. Reprezentuje Polskę w Grupie Roboczej OECD ds. Odpowiedzialnego Prowadzenia Biznesu, od 2017 r. również jako członkini Biura tej Grupy.
Moderatorka wielu konferencji, warsztatów i spotkań wokół odpowiedzialnego biznesu, zrównoważonego rozwoju, raportowania niefinansowego oraz praw człowieka w biznesie.
Strateżka, ekspertka ds. ESG i zarządzania śladem węglowym firm, organizacji, produktów i samorządów.
Współzałożycielka i wiceprezeska Envirly - rozwiązania webowego do zarządzania zrównoważonym rozwojem, raportowanie ESG, śladem węglowym organizacji i produktu. Ma bogate doświadczenie w budowaniu strategii biznesowych i rozwoju projektów prośrodowiskowych.
Ekspertka programu Climate Leadership przy UN Environment. Członkini Grupy Roboczej ds. stosowania Taksonomii UE przy Ministerstwo Rozwoju i Technologii , członkini Komisji Środowiska Polskiej Izby Przemysłu Chemicznego.
Prezeska Fundacji Rozwoju Zawodowego Quantitative Finance. Celem statutowym fundacji jest edukacja w zakresie finansów, w tym zrównoważonego rozwoju.
Absolwentka London School of Economics (Ekonomia, Filozofia) oraz Uniwersytetu Warszawskiego (Ekonomia, Matematyka). Doświadczenie zdobywała na międzynarodowych wyjazdach stypendialnych i szkoleniach (Chiny, Singapur, Stany Zjednoczone, Czechy).
Prezes Zarządu w grupie kapitałowej AUDITPLUS
Biegły Rewident, Doradca Podatkowy, Audytor Wewnętrzny, Project Manager IPMA, Compliance Officer, FICA London, MBA, Mediator sądowy i pozasądowy. Absolwentka: Instytutu Nauk Prawnych PAN, Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie i Katowicach, Śląskiej Międzynarodowej Szkoły Handlowej, Ecole Superieure de Commerce we Francji oraz University of Strathclyde. Obecnie doktorantka na wydziale prawa Krakowskiej Akademii oraz na wydziale finansów Uniwersytetu Ekonomicznego - zajmuje się analizą instytucjonalną prawa. Uzyskała międzynarodowe tytuły oraz certyfikaty: m.in. w zakresie zarządzania projektami: Certified Project Manager IPMA; w zakresie inżynierii finansowej: Expert En Banque Et Ingenierie Financiere; w zakresie systemów compliance: FICA London ICA oraz ACO.
Jest trenerem Zarządzania Uniwersytetu Thames Valley w Londynie z potwierdzonymi kompetencjami w 6 obszarach certyfikacji, jej portfolio zostało wyróżnione przez asesorów. Posiada ponad 25 lat doświadczenia w zakresie finansów, kadr i płac oraz audytu. Jest autorką publikacji i wywiadów. Jej prace naukowe otrzymują coroczne wyróżnienia w konkursach prawniczych. Ceniony doradca i wieloletni trener oraz coach. Partnerzy i pracownicy mówią o niej: „To lokomotywa napędzająca ludzi pozytywną energią do działania i ciągłych zmian”
dr nauk ekonomicznych, biegły rewident, dyplomowany księgowy SKwP, członek Komitetu Standardów Rachunkowości, wykładowca i praktyk, współautor Komentarza do ustawy o rachunkowości (wyd. Wolters Kluwer), wykładowca na studiach podyplomowych Uniwersytetu Wrocławskiego i Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
Biegły rewident, absolwentka Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego Uniwersytetu Łódzkiego oraz podyplomowych studiów z zakresu audytu wewnętrznego Akademii Ekonomicznej w Krakowie.
Partner w firmie audytorskiej. Posiada bogate doświadczenie w zakresie badań sprawozdań finansowych jednostek sektora MŚP i innych usług atestacyjnych.
Wieloletni wykładowca Stowarzyszenia Księgowych w Polsce oraz Oddziału Regionalnego PIBR w Łodzi w zakresie rachunkowości, sprawozdawczości finansowej oraz finansów.
Biegły rewident z ponad 20-letnim praktycznym doświadczeniem w księgowości oraz badaniu i przeglądach sprawozdań finansowych według polskich i międzynarodowych zasad rachunkowości, a także świadczeniu innych usług transakcyjnych i atestacyjnych dla klientów, w tym spółek giełdowych.
Członek ACCA (Fellow), Certyfikowany Audytor Wewnętrzny (CIA), dyplomowany księgowy Stowarzyszenia Księgowych w Polsce, posiadacz certyfikatu księgowego Ministerstwa Finansów. Autor wielu artykułów i wypowiedzi eksperckich z dziedziny rachunkowości, m.in. w „Rzeczpospolitej” i „Dzienniku Gazecie Prawnej”. Ekspert merytoryczny Konkursu im. Jacka Kuronia na Najlepsze Przedsiębiorstwo Społeczne oraz programu „Drogowskaz dla NGO. Profesjonalizacja trzeciego sektora poprzez wypracowanie i upowszechnianie zasad zarządzania finansowego”.
Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, posiada stopień naukowy doktora w dziedzinie nauk społecznych, dyscyplina ekonomia i finanse (rozprawa doktorska wyróżniona w konkursie Stowarzyszenia Księgowych w Polsce na najlepsze opracowania z dziedziny rachunkowości). W działalności naukowej zajmuje się głównie badaniami z zakresu rachunkowości i rewizji finansowej, ze szczególnym uwzględnieniem jednostek non profit i problematyki oszustw. Wykładowca akademicki i trener w zakresie rewizji finansowej, rachunkowości, etyki i profesjonalnych standardów oraz audytu wewnętrznego na studiach licencjackich, magisterskich i podyplomowych z akredytacją ACCA oraz doskonalenia zawodowego biegłych rewidentów.
Biegły rewident, absolwentka Wydziału Ekonomiczno-Socjologicznego Uniwersytetu Łódzkiego na kierunku Cybernetyka Ekonomiczna i Informatyka. Specjalizuje się w usługach audytorskich dla sektora energetycznego i budowlano-deweloperskiego. Swoje doświadczenie zawodowe rozpoczęła od pracy młodszego specjalisty w międzynarodowej firmie audytorskiej. W kolejnych latach pracy awansowała na pozycję starszego menedżera audytu. Zajmuje się badaniem sprawozdań finansowych jednostek zainteresowania publicznego, sporządzanych zgodnie z MSSF. Specjalizuje się w badaniu sprawozdań finansowych jednostek z sektora energetycznego. Wykonuje przeglądy typu due diligence. Uzupełnieniem jej działalności zawodowej jest prowadzenie szkoleń z zakresu rachunkowości dla Spółek i biegłych rewidentów.
Uchwałą Krajowej Rady Biegłych Rewidentów z dnia 15 stycznia 2024 r. została powołana do pełnienia funkcji Krajowego Rzecznika Praw Biegłych Rewidentów w czasie trwania IX kadencji KRBR.
Biegła Rewident, trenerka w obszarze rachunkowości, sprawozdawczości i rewizji finansowej ze szczególnym nastawieniem na praktyczne podejście do omawianych zagadnień, absolwentka Szkoły Głównej Handlowej, Wydziału Nauk Ekonomicznych SGGW, Szkoły Trenerów Uniwersytetu SWPS oraz studiów podyplomowych ESG w praktyce na Sopockiej Akademii Nauk Stosowanych. Posiada certyfikat księgowy Ministra Finansów.
Od 2017 roku związana z RSM Poland, gdzie odpowiada za kierowanie projektami obejmującymi weryfikację kontroli wewnętrznej, badanie i przegląd sprawozdań finansowych i pakietów konsolidacyjnych zgodnie z Ustawą o rachunkowości, MSSF i wytycznymi koncernów oraz wiele projektów doradczych. Obecnie odpowiedzialna także za wdrażanie metodologii i narzędzi, kontrolę jakości oraz szkolenia.
Swoje doświadczenie zawodowe zdobywała m.in. odbywając praktyki w dziale księgowości w Niemczech oraz pracownik działu audytu w różnych firmach audytorskich. Szczególnym punktem zainteresowań zawodowych są tematy ESG oraz Międzynarodowe Standardy Sprawozdawczości Finansowej - brała udział w badaniu wielu sprawozdań finansowych sporządzanych wg MSSF, a także w projektach mających na celu wsparcie przy ich wdrażaniu.
Biegły rewident, dyplomowany księgowy SKwP. Wykładowca i praktyk. Wieloletni wykładowca rachunkowości na kursach zawodowych oraz wszystkich szczeblach studiów. Właściciel biura rachunkowego, były główny księgowy. Członek Komisji Szkoleniowej PIBR. Współautor publikacji na temat miejsca rachunkowości w podatkach.
Jest absolwentem Wydziału Zarządzania Akademii Ekonomicznej w Poznaniu (specjalność Inwestycje Kapitałowe i Strategie Finansowe Przedsiębiorstwa) oraz Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu (kierunek Prawo). Biegły Rewident nr 10326. W latach 1997-2005 związany z firmą audytorską HLB Frąckowiak i Wspólnicy Sp. z o.o. (Obecnie Grant Thornton Frąckowiak Sp. z o.o.). Od 2006 r. pełni funkcję Prezesa Zarządu HLB M2 Sp. z o.o. (obecnie HLB M2 P.S.A.), firmy audytorskiej nr 3149, HLB M2 Sp. Tax & Audit Sp. z o.o., firmy audytorskiej nr 3697 oraz HLB M2 Advisory & Business Services Sp. z o.o. oraz HLB M2 Payroll Sp. z o.o.
Specjalista w zakresie badań sprawozdań finansowych spółek, w tym giełdowych, grup kapitałowych oraz analizy finansowej i wyceny przedsiębiorstw. Biegle zna język angielski, komunikatywnie język niemiecki. Przeprowadzał prace z zakresu due diligence finansowego, badań planów połączenia, podziałów i przekształceń. Prowadził szkolenia m.in. z zakresu Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej oraz konsolidacji. Wykładał w Wyższej Szkole Bankowej w Toruniu w Akademii Spółek Szkoły Głównej Handlowej, prowadzi szkolenia w ramach Stowarzyszenia Księgowych w Polsce i Polskiej Izby Biegłych Rewidentów. Zasiadał w Radach Nadzorczych (między innymi) PKO BP S.A., Comarch S.A., Port Lotniczy Bydgoszcz S.A. Obecnie jest członkiem Rad Nadzorczych w Caspar Asset Management S.A., Caspar TFI S.A. oraz Capitea S.A.
Biegły rewident, Absolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz Wydziału Informatyki Politechniki Poznańskiej. Dyplomowany Ksiegowy SKwP (Stowarzyszenie Księgowych w Polsce).
Członek CIMA (The Chartered Institute of Management Accountants), posiada certyfikat CIMA Advanced Diploma in Management Accounting. Student ACCA (The Association of Chartered Certified Accountants). Zdał egzamin na Doradcę Restrukturyzacyjnego przeprowadzany przez Ministerstwo Sprawiedliwości.
Doświadczenie zawodowe zdobywał w międzynarodowych firmach audytorskich, a także przez ponad 7 lat pełniąc role menadżerskie w rozpoznawalnej międzynarodowej firmie z branży FMCG. Prowadzi własną firmę audytorską Torch Audit Sp. z o.o. specjalizującą się w audytach, badaniach sprawozdań finansowych, ekspertyzach finansowych, usługach outsourcingu kontrolingu oraz planowania finansowego i analiz, a także doradztwie z zakresu rachunkowości, finansów oraz ESG. Posiada rozległą wiedzę z zakresu rachunkowości i audytu oraz bogate doświadczenie w badaniu jednostkowych sprawozdań finansowych, a także skonsolidowanych sprawozdań finansowych grup kapitałowych według polskich i zagranicznych standardów rachunkowości.
Wykładowca Polskiej Izby Biegłych Rewidentów. Realizuje szkolenia pod indywidualne zapotrzebowanie firm komercyjnych według autorskich programów dopasowanych do potrzeb klienta.
Biegły sądowy Sądu Okręgowego w Poznaniu w zakresie księgowości, rachunkowości i finansów. Biegle włada językiem angielskim – poziom C1 CEFR potwierdzony certyfikatem Cambridge Business English Certificate Higher (BEC).
Doktor nauk ekonomicznych (Uniwersytet Gdański), biegła rewident (10313), dyplomowana księgowa (547), inspektor podatkowy. Wykładowca z pasją, obszar zainteresowań to finanse przedsiębiorstw – zwłaszcza ocena projektów inwestycyjnych oraz analiza finansowa. Prowadzi zajęcia zarówno ze studentami, jak i słuchaczami studiów MBA i podyplomowych. Szkoli członków zarządu, pracowników księgowości, audytorów, pracowników kadry zarządzającej (m. in. dla PKP, PGN, Gdańskiej Stoczni Remontowej, Doraco, Lasów Państwowych). Uważa, że kształcenie to ciągły proces (stąd m.in. certyfikaty: Erasmus University Rotterdam, Leaders in university management. Study visit programme, oraz International Lecturer/Senior Reseacher; IX International Scientific Internship Program – Dubai, Oslo, Stockholm, New York, Rome, Burgas, Jerusalem and Beijing).
Ekspertka i praktyk zrównoważonego rozwoju oraz ESG. Obecnie prowadzi szkolenia i wspiera profesjonalistów zajmujących się zrównoważonym rozwojem, pomagając im rozwijać kompetencje w tym obszarze.
Przez ponad 11 lat była związana z Grupą CCC, gdzie przez 7 lat odpowiadała za sprawozdawczość zrównoważonego rozwoju. Dodatkowo była odpowiedzialna za opracowanie ram zrównoważonego rozwoju dla grupy kapitałowej, wdrożenie standardów etycznych, prowadzenie badań istotności i dialogu z interesariuszami, koordynację realizacji strategii oraz monitorowanie zmian prawnych w obszarze sustainability.
W ramach wcześniejszych doświadczeń zajmowała się m.in. realizacją obowiązków związanych z obecnością na GPW, koordynacją działań mających na celu przestrzeganie zasad ładu korporacyjnego oraz nadzorem nad regulacjami wewnętrznymi. Certyfikowana Compliance Officer.
Biegły rewident, FCCA. Dyrektorka ESG w EPP największym zarządcy centrów handlowych w Polsce pod względem powierzchni najmu. Z branżą nieruchomości związana od 2018 roku, wcześniej przez dziesięć lat pracowała w firmie PwC w Polsce i Szwajcarii. Główne obszary doświadczenia: CSRD, strategie ESG, taksonomia, liczenie śladu węglowego, poprawa efektywności energetycznej budynków.
Chcesz dopytać o szczegóły kursu lub po prostu na stronie nie ma informacji, które Cię interesują?
Zadzwoń lub napisz.
Elżbieta Goławska - koordynator ds. szkoleń
22 637 31 04