Nasze kursy

ODZ

Sztuczna inteligencja jako wsparcie pracy biegłego rewidenta

Co zyskasz?

Kurs zalicza 8 godzin obligatoryjnego doskonalenia zawodowego w 2025 r.

  • Zapoznanie z podstawami AI: przekazanie wiedzy o fundamentalnych pojęciach, technologiach i narzędziach AI, takich jak ChatGPT, Copilot, Gemini.

  • Poznanie zastosowania AI w audycie: pokazanie, jak AI wspiera analizę danych finansowych i weryfikację dokumentacji.

  • Poznanie ryzyk i regulacji prawnych: omówienie prawnych i etycznych aspektów używania AI oraz związanych z tym ryzyk.

Program

  1. Wprowadzenie do sztucznej inteligencji:
  • podstawy działania AI, przegląd narzędzi (np. ChatGPT, Copilot, Gemini),
  • wprowadzenie do wykorzystania funkcjonalności AI w pracy biegłego rewidenta.
  1. Zastosowanie AI w audycie – praktyczne przykłady:
  • analiza konkretnych przypadków użycia AI w audycie: analiza danych finansowych, research, weryfikacja spójności informacji do sprawozdań, przygotowanie podsumowań, raportów, proponowanie maili, dyplomatyczne rozwiązywanie sporów z klientem.
  1. Budowanie skutecznych promptów:
  • jak tworzyć efektywne prompty, czyli polecenia dla narzędzi AI, w oparciu o różne zadania audytowe.
  1. Ryzyka, regulacje i etyczne wykorzystanie AI:
  • przegląd ryzyk, zagrożeń, regulacji prawnych dotyczących AI.
  • Wpływ AI na jakość i wiarygodność danych do badania, komunikacja z klientami o wykorzystaniu AI w ich biznesie.
  1. Najlepsze praktyki przy wykorzystaniu AI w audycie:
  • przykłady najlepszych praktyk zastosowania AI w audycie - rozwiązywanie zadań sytuacyjnych opartych na przykładach z praktyki biegłego rewidenta.

Harmonogram zajęć


  • 9.00 - 10.30 - zajęcia on-line
  • 10.30 - 10.45 - przerwa
  • 10.45 - 12.30 - zajęcia on-line
  • 12.30 - 13.00 - przerwa
  • 13.00 - 14.30 - zajęcia on-line
  • 14.30 - 14.45 - przerwa
  • 14.30 - 16.00 - zajęcia on-line
Piotr Torchała

Wykładowca: Piotr Torchała

Termin: 14 lipca 2025 r., 21 lipca 2025 r.

Biegły rewident, Absolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz Wydziału Informatyki Politechniki Poznańskiej. Dyplomowany Ksiegowy SKwP (Stowarzyszenie Księgowych w Polsce).

Członek CIMA (The Chartered Institute of Management Accountants), posiada certyfikat CIMA Advanced Diploma in Management Accounting. Student ACCA (The Association of Chartered Certified Accountants). Zdał egzamin na Doradcę Restrukturyzacyjnego przeprowadzany przez Ministerstwo Sprawiedliwości.

Doświadczenie zawodowe zdobywał w międzynarodowych firmach audytorskich, a także przez ponad 7 lat pełniąc role menadżerskie w rozpoznawalnej międzynarodowej firmie z branży FMCG. Prowadzi własną firmę audytorską Torch Audit Sp. z o.o. specjalizującą się w audytach, badaniach sprawozdań finansowych, ekspertyzach finansowych, usługach outsourcingu kontrolingu oraz planowania finansowego i analiz, a także doradztwie z zakresu rachunkowości, finansów oraz ESG. Posiada rozległą wiedzę z zakresu rachunkowości i audytu oraz bogate doświadczenie w badaniu jednostkowych sprawozdań finansowych, a także skonsolidowanych sprawozdań finansowych grup kapitałowych według polskich i zagranicznych standardów rachunkowości.

Wykładowca Polskiej Izby Biegłych Rewidentów. Realizuje szkolenia pod indywidualne zapotrzebowanie firm komercyjnych według autorskich programów dopasowanych do potrzeb klienta.

Biegły sądowy Sądu Okręgowego w Poznaniu w zakresie księgowości, rachunkowości i finansów. Biegle włada językiem angielskim – poziom C1 CEFR potwierdzony certyfikatem Cambridge Business English Certificate Higher (BEC).

 

Szymon Sikorski

Wykładowca: Szymon Sikorski

Termin: 18 lipca 2025 r., 22 sierpnia 2025 r., 31 października 2025 r., 29 listopada 2025 r. (SOBOTA)

Zawodowo związany z audytem finansowym, gdzie zajmuje się prowadzeniem zespołów projektowych dla klientów EY Assurance.

Swoje doświadczenie w zakresie GenAI zdobywał w Harvard Business School (Executive Education – AI Essential for Business) oraz jako product owner projektów wdrażających rozwiązania AI w EY Polska.

Na każdym kroku optymalizuje prace swoich zespołów poprzez wykorzystanie najnowszych technologii, które są jego pasją.

Szczególny nacisk w swojej pracy kładzie na praktyczne wykorzystanie dostępnych rozwiązań. Rozumiejąc realia biznesu i stronę kosztową, przekazuje wiedzę w sposób zrozumiały i możliwy do wykorzystania przez każdego uczestnika jego szkoleń.

Grzegorz Hankus

Wykładowca: Grzegorz Hankus

Termin: 19 września 2025 r.

Biegły rewident, członek ACCA (FCCA), ekspert w zakresie finansów i kontrolingu z ponad 20-letnim doświadczeniem zawodowym. Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach (specjalizacja: rachunkowość), a także studiów podyplomowych z Uczenia Maszynowego i Data Science. Posiada również certyfikaty Power BI oraz ukończył Akademię Trenera PIBR.

W ramach współpracy z TDJ S.A. realizuje projekty doradcze dla spółek portfelowych funduszu Private Equity – od due diligence po standaryzację procesów finansowych po fuzjach i przejęciach. Jest praktykiem wykorzystania nowoczesnych narzędzi analitycznych (Python, SQL, DAX) w controllingu, planowaniu finansowym i raportowaniu.

W swojej pracy szkoleniowej stawia na praktyczne podejście, efektywność rozwiązań oraz zrozumienie realiów operacyjnych przedsiębiorstw. Łączy doświadczenie menedżerskie z wiedzą technologiczną oraz pasją do sztucznej inteligencji i jej zastosowań w finansach.

Dla osób, które uczestniczyły w innych kursach CE PIBR – 15% rabatu (391 zł netto).

Aby uzyskać rabat, zapłać co najmniej 10 dni przed terminem kursu.

Dodatkowe informacje

    • Proces edukacji w ramach kursu realizowany jest w oparciu o: autorskie wykłady prowadzone on-line, literaturę przedmiotu (akty normatywne) i ćwiczeniowe materiały szkoleniowe oraz samodzielną naukę słuchacza.
    • Kurs trwa 8 godzin lekcyjnych (godzina lekcyjna to 45 minut).
    • Podstawą do uzyskania zaliczenia kursu jest obecność na zajęciach i aktywny w nich udział. Przewidziany jest test sprawdzający wiedzę. Osoby, które uczestniczyły przynajmniej w 90% godzin lekcyjnych uzyskują zaświadczenie o ukończeniu kursu.
    • Warunkiem przystąpienia do kursu jest wniesienie opłaty oraz wypełnienie formularza rejestracyjnego. Przesłanie formularza rejestracyjnego równoważne jest z deklaracją słuchacza o zapoznaniu się z regulaminem organizacji szkoleń w Centrum Edukacji PIBR.
    • Kurs zostanie zrealizowany, jeśli zbierze się grupa minimum 15 osób.
    • Zajęcia odbywają się za pomocą platformy clickmeeting. Wymagania techniczne dla uczestników szkolenia dostępne są tutaj.
    • Instrukcja połączenia w systemie clicmeeting dostępna jest tutaj.

Jak zapłacić?

Cena:
460,00 zł + VAT zw = 460,00 zł

Opłatę w przypadku kursu w terminie:

  • 14 lipca 2025 r. wpłać do 05 lipca 2025 r. W tytule przelewu podaj symbol kursu „SIWPB20250714” oraz imię i nazwisko uczestnika kursu.
  • 18 lipca 2025 r. wpłać do 08 lipca 2025 r. W tytule przelewu podaj symbol kursu „SIWPB20250718” oraz imię i nazwisko uczestnika kursu.
  • 21 lipca 2025 r. wpłać do 11 lipca 2025 r. W tytule przelewu podaj symbol kursu „SIWPB20250721” oraz imię i nazwisko uczestnika kursu.
  • 22 sierpnia 2025 r. wpłać do 12 sierpnia 2025 r. W tytule przelewu podaj symbol kursu „SIWPB20250822” oraz imię i nazwisko uczestnika kursu.
  • 19 września 2025 r. wpłać do 09 września 2025 r. W tytule przelewu podaj symbol kursu „SIWPB20250919” oraz imię i nazwisko uczestnika kursu.
  • 31 października 2025 r. wpłać do 21 października 2025 r. W tytule przelewu podaj symbol kursu „SIWPB20251031” oraz imię i nazwisko uczestnika kursu.
  • 29 listopada 2025 r. (sobota) wpłać do 19 listopada 2025 r. W tytule przelewu podaj symbol kursu „SIWPB20251129” oraz imię i nazwisko uczestnika kursu.

Numer konta bankowego do przelewu:

PKO BP 41 1020 1042 0000 8102 0300 2334
Polska Izba Biegłych Rewidentów
al. Jana Pawła II 80
00-175 Warszawa

Zgłoś się na szkolenie

ODZ

Sztuczna inteligencja jako wsparcie pracy biegłego rewidenta

Cena netto: 460 zł

Dane uczestnika szkolenia:
wpisz numer biegłego aby pobrać dane

Dane do faktury

wpisz numer NIP aby pobrać dane z GUS

Administratorem danych osobowych zebranych za pośrednictwem niniejszego formularza jest Polska Izba Biegłych Rewidentów, al. Jana Pawła II 80, 00-175 Warszawa, e-mail: biuro@pibr.org.pl, (zwana dalej "PIBR"), Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu wzięcia udziału w oferowanym szkoleniu. Czytaj całość


Masz pytania?

Elżbieta Goławska - koordynator ds. szkoleń Zadzwoń: 22 637 31 04 Napisz: ce@pibr.org.pl