Nasze kursy

ODZ

Umowy o niezakończone usługi, ujęcie rachunkowe oraz procedury badania

Co zyskasz?

Kurs zalicza 8 godzin obligatoryjnego doskonalenia zawodowego w 2024 roku.

  • Przedstawienie aspektów rachunkowych (rozliczanie, ujęcie w księgach rachunkowych, prezentacja w sprawozdania finansowym) związanych z umowami o niezakończone usługi.

  • Przedstawienie procedur badania związanych z realizacją umów o niezakończone usługi przez badaną jednostkę.

  • Uzyskanie praktycznej wiedzy umożliwiającej merytoryczną weryfikację rozwiązań zastosowanych przez badaną jednostkę i zaplanowanie oraz przeprowadzenie badania w tym obszarze.

Program

1. Wprowadzenie do tematu szkolenia

  • Cel stosowania przedmiotowego rozwiązania.
  • Zakres usług (m.in. budowlane, informatyczne, projektowe, itd.).
  • Specyficzne definicje.
  • Rodzaje umów oraz ich łączenie i dzielenie.

2. Metody ustalania przychodów i kosztów z niezakończonych umów o usługę

  • Metody pomiaru stopnia zaawansowania prac.
  • Ustalanie przychodów i kosztów.
  • Globalny budżet przychodów i kosztów.
  • Spodziewane straty na umowach.
  • Podatek dochodowy bieżący i odroczony.
  • Zaangażowanie pracowników zajmujących się różnymi obszarami działalności jednostki w proces wyceny niezakończonych umów o usługi.
  • Zagadnienia sytuacyjne (zadania).

3. Ujęcie w księgach rachunkowych i prezentacja w sprawozdaniu finansowym

  • Przykłady ujęcia w księgach rachunkowych.
  • Opis zasad rachunkowości we wprowadzeniu.
  • Prezentacja w bilansie oraz rachunku zysków i strat.
  • Nota w dodatkowych informacjach i objaśnieniach.
  • Zagadnienia sytuacyjne (przykłady).

4. Badanie przez biegłego rewidenta

  • Identyfikacja ryzyk badania.
  • Weryfikacja globalnego budżetu przychodów i kosztów.
  • Weryfikacja rozliczania i ujęcia w księgach rachunkowych.
  • Badanie szacunków.
  • Przykładowe procedury badania.
  • Dokumentacja badania.
  • Zagadnienia sytuacyjne (zadania).

5. Sprawdzian wiadomości

Grzegorz Skałecki

Wykładowca: dr Grzegorz Skałecki

Biegły rewident. Absolwent Akademii Ekonomicznej w Poznaniu oraz Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu. Ukończył Canadian International Management Institute Harvard Business Review Polska. Pracował jako główny księgowy w spółkach produkcyjnych, także budowlanych. Obecnie prowadzi przeglądy i badania skonsolidowanych i jednostkowych sprawozdań finansowych, a także badania planów przekształceń, podziałów i połączeń podmiotów oraz przeglądy due diligence. Biegły sądowy Sądu Okręgowego w Poznaniu.

Dla osób, które uczestniczyły w innych kursach CE PIBR – 15% rabatu (391 zł netto).

Aby uzyskać rabat, zapłać co najmniej 10 dni przed terminem kursu.

Dodatkowe informacje

    • UWAGA: 
      Szkolenie 7 listopada br. odbędzie się w godzinach 08:30-15:30
      Szkolenie 21 listopada br. odbędzie się w godzinach 09:00-16:00
    • Proces edukacji w ramach kursu realizowany jest w oparciu o: autorskie wykłady prowadzone za pomocą transmisji on-line, literaturę przedmiotu i ćwiczeniowe materiały szkoleniowe oraz samodzielną naukę słuchacza.
    • Zalecamy korzystanie z dwóch monitorów, ponieważ w trakcie szkolenia rozwiązywane będą zadania w plikach excel.
    • Kurs trwa 8 godzin lekcyjnych (godzina lekcyjna to 45 minut).
    • Podstawą do uzyskania zaliczenia kursu jest obecność na zajęciach i aktywny w nich udział. Osoby, które uczestniczyły przynajmniej w 90% godzin lekcyjnych uzyskują zaświadczenie o ukończeniu kursu.
    • Warunkiem przystąpienia do kursu jest wniesienie opłaty oraz wypełnienie formularza rejestracyjnego. Przesłanie formularza rejestracyjnego równoważne jest z deklaracją słuchacza o zapoznaniu się z regulaminem organizacji szkoleń w Centrum Edukacji PIBR.
    • Kurs zostanie zrealizowany, jeśli zbierze się grupa minimum 15 osób.
    • Zajęcia odbywają się za pomocą platformy clickmeeting. Wymagania techniczne dla uczestników szkolenia dostępne są tutaj.
    • Instrukcja połączenia w systemie clicmeeting dostępna jest tutaj.

Jak zapłacić?

Cena:
460,00 zł + VAT zw = 460,00 zł

Opłatę w przypadku kursu w terminie:

  • 21 listopada wpłać do 11 listopada 2024 r. W tytule przelewu podaj symbol kursu "UNURB20241121" oraz imię i nazwisko uczestnika kursu.

Numer konta bankowego do przelewu:

PKO BP 41 1020 1042 0000 8102 0300 2334
Polska Izba Biegłych Rewidentów
al. Jana Pawła II 80
00-175 Warszawa

Zgłoś zainteresowanie szkoleniem

ODZ

Umowy o niezakończone usługi, ujęcie rachunkowe oraz procedury badania

Cena netto: 460 zł

Brak terminów. Jeżeli chcesz wziąć udział w tym szkoleniu, daj nam znać. Postaramy się zorganizować dodatkowy termin.

Dane uczestnika szkolenia:

Administratorem danych osobowych zebranych za pośrednictwem niniejszego formularza jest Polska Izba Biegłych Rewidentów, al. Jana Pawła II 80, 00-175 Warszawa, e-mail: biuro@pibr.org.pl, (zwana dalej "PIBR"), Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu wzięcia udziału w oferowanym szkoleniu. Czytaj całość


Masz pytania?

Elżbieta Goławska - koordynator ds. szkoleń Zadzwoń: 22 637 31 04 Napisz: ce@pibr.org.pl