Nasze kursy

ODZ

Praktyczne zastosowanie MS Excel w badaniu sprawozdań finansowych on-line

Brak miejsc

Co zyskasz?

Kurs zalicza 8 godziny obligatoryjnego doskonalenia zawodowego biegłych rewidentów w 2024 roku. Uwaga: uczestnik powinien posiadać wiedzę z excela na poziomie podstawowym.

  • Przećwiczysz funkcje arkusza kalkulacyjnego MS Excel, które mogą być przydatne podczas przeprowadzania badania sprawozdania finansowego.

  • Nauczysz się identyfikacji procedur badania, podczas których można wykorzystać arkusz kalkulacyjny dla usprawnienia pracy.

  • Poszerzysz i usystematyzujesz wiedzę z zakresu posługiwania się arkuszem kalkulacyjnym MS Excel.

Program

1. Wprowadzenie

  • Cel szkolenia.
  • Zakres szkolenia.

2. Przegląd procedur badania, które można usprawnić korzystając z arkusza kalkulacyjnego

Przykladowe procedury:

  • przegląd analityczny,
  • badanie wyrywkowe,
  • generowanie liczb losowych,
  • wybór próby,
  • ekstrapolacja wyników badania wyrywkowego na całą populację.

3. Importowanie danych niezbędnych podczas procesu
badania

  • Importowanie danych z typowych źródeł.

4. Podstawy statystyki w badaniu sprawozdań finansowych z wykorzystaniem Excela

  • Generowanie liczb losowych.
  • Losowanie próbki do badania wyrywkowego.
  • Analiza testów przeprowadzonych na próbie.
  • Ekstrapolowanie wyników na całą populację.

5. Przegląd najbardziej przydatnych funkcji

  • Jeżeli.
  • licz jeżeli.
  • suma warunków.
  • licz.Warunki.
  • Mediana
  • złącz teksty.
  • wyszukaj pionowo.
  • funkcje daty i czasu.

6. Tabele przestawne

  • Możliwości tabel przestawnych do szybkiego analizowania dużych ilości danych.
  • Poprawne przygotowanie danych dla tabeli przestawnej.
  • Najczęściej popełniane błędy przy tworzeniu tabel przestawnych.
  • Przydatne narzędzia usprawniające korzystanie z tabel przestawnych.

7. Pozostale zagadnienia

  • Przydatne skróty klawiszowe.
  • Usprawnianie pracy z arkuszem przy wykorzystaniu tabel.
  • Filtrowanie.
  • Ograniczenie formatu lub zakresu danych, które można wprowadzić do określonych pół arkusza.

8. Sprawdzian wiadomości

Harmonogram zajęć


  • 9.00 - 10.30 - zajęcia on-line
  • 10.30 - 10.45 - przerwa
  • 10.45 - 12.15 - zajęcia on-line
  • 12.15 - 12.45 - przerwa
  • 12.45 - 14.15 - zajęcia on-line
  • 14.15 - 14.30 - przerwa
  • 14.30 - 16.00 - zajęcia on-line
Piotr Torchała

Wykładowca: Piotr Torchała

Biegły rewident, Absolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz Wydziału Informatyki Politechniki Poznańskiej. Dyplomowany Ksiegowy SKwP (Stowarzyszenie Księgowych w Polsce).

Członek CIMA (The Chartered Institute of Management Accountants), posiada certyfikat CIMA Advanced Diploma in Management Accounting. Student ACCA (The Association of Chartered Certified Accountants). Zdał egzamin na Doradcę Restrukturyzacyjnego przeprowadzany przez Ministerstwo Sprawiedliwości.

Doświadczenie zawodowe zdobywał w międzynarodowych firmach audytorskich, a także przez ponad 7 lat pełniąc role menadżerskie w rozpoznawalnej międzynarodowej firmie z branży FMCG. Prowadzi własną firmę audytorską Torch Audit Sp. z o.o. specjalizującą się w audytach, badaniach sprawozdań finansowych, ekspertyzach finansowych, usługach outsourcingu kontrolingu oraz planowania finansowego i analiz, a także doradztwie z zakresu rachunkowości, finansów oraz ESG. Posiada rozległą wiedzę z zakresu rachunkowości i audytu oraz bogate doświadczenie w badaniu jednostkowych sprawozdań finansowych, a także skonsolidowanych sprawozdań finansowych grup kapitałowych według polskich i zagranicznych standardów rachunkowości.

Wykładowca Polskiej Izby Biegłych Rewidentów. Realizuje szkolenia pod indywidualne zapotrzebowanie firm komercyjnych według autorskich programów dopasowanych do potrzeb klienta.

Biegły sądowy Sądu Okręgowego w Poznaniu w zakresie księgowości, rachunkowości i finansów. Biegle włada językiem angielskim – poziom C1 CEFR potwierdzony certyfikatem Cambridge Business English Certificate Higher (BEC).

 

Dla osób, które uczestniczyły w innych kursach CE PIBR – 15% rabatu (391 zł netto).

Aby uzyskać rabat, zapłać co najmniej 10 dni przed terminem kursu.

Dodatkowe informacje

    • Proces edukacji w ramach kursu realizowany jest w formie warsztatu za pomocą transmisji on-line.
    • UWAGA: Ze względu na formę on-line szkolenia rekomendujemy by w jego trakcie korzystali Państwo z dwóch monitorów lub odtwarzali webinar na jednym urządzeniu zaś na drugim urządzeniu pracowali Państwo na plikach Excel.
    • Kurs trwa 8 godzin lekcyjnych (godzina lekcyjna to 45 minut).
    • Podstawą do uzyskania zaliczenia kursu jest obecność na zajęciach i aktywny w nich udział. Przewidziany jest testy sprawdzający poziom uzyskanej wiedzy. Osoby, które uczestniczyły przynajmniej w 90% godzin lekcyjnych uzyskują zaświadczenie o ukończeniu kursu.
    • Warunkiem przystąpienia do kursu jest wniesienie opłaty oraz wypełnienie formularza rejestracyjnego. Przesłanie formularza rejestracyjnego równoważne jest z deklaracją słuchacza o zapoznaniu się z regulaminem organizacji szkoleń w Centrum Edukacji PIBR.
    • Kurs zostanie zrealizowany, jeśli zbierze się grupa minimum 15 osób.
    • Zajęcie odbywają się za pomocą platformy clickmeeting. Wymagania techniczne dla uczestników szkolenia dostępne są tutaj.
    • Instrukcja połączenia w systemie clicmeeting dostępna jest tutaj.

Jak zapłacić?

Cena:
460,00 zł + VAT zw = 460,00 zł

Opłatę w przypadku kursu w terminie:

  • 02 grudnia 2024 r. wpłać do 22 listopada 2024 r. W tytule przelewu podaj symbol kursu „EXXSF20241202” oraz imię i nazwisko uczestnika kursu.

Numer konta bankowego do przelewu:

PKO BP 41 1020 1042 0000 8102 0300 2334
Polska Izba Biegłych Rewidentów
al. Jana Pawła II 80
00-175 Warszawa

Zgłoś się na szkolenie

ODZ

Praktyczne zastosowanie MS Excel w badaniu sprawozdań finansowych on-line

Cena netto: 460 zł

Termin: 2 grudnia 2024 r. – BRAK MIEJSC


Jeżeli chcesz wziąć udział w tym szkoleniu, daj nam znać. Postaramy się zorganizować dodatkowy termin.

Dane uczestnika szkolenia:

Masz pytania?

Elżbieta Goławska - koordynator ds. szkoleń Zadzwoń: 22 637 31 04 Napisz: ce@pibr.org.pl