Nasze kursy

Fundacja rodzinna – aspekty prawne, podatkowe i rachunkowe

Co zyskasz?

Dla biegłych rewidentów kurs daje możliwość zaliczenia 5 godzin samokształcenia.

Program

1. Charakter fundacji rodzinnej.

2. Organy fundacji rodzinnej:

  • zarząd,
  • rada nadzorcza,
  • zgromadzenie beneficjentów.

3. Uprawnienia i obowiązki organów fundacji rodzinnej.

4. beneficjenci fundacji rodzinnej:

  • sposób określenia beneficjentów,
  • prawa i obowiązki beneficjentów,
  • możliwość zrzeczenia się statusu beneficjenta.

5. Pozycja fundatora - modele fundacji rodzinnej:

  • prawa i obowiązki fundatora,
  • niezbywalność praw i obowiązków fundatora.

6. Kwestie, które należy uregulować w statucie fundacji rodzinnej – waga spersonalizowanego statutu.

7. Nieoczywiste problemy praktyczne w pierwszym roku funkcjonowania fundacji rodzinnej.

8. Mienie fundacji rodzinnej:

  • sposób wniesienia do fundacji rodzinnej,
  • rodzaj wnoszonego mienia,
  • spis mienia fundacji rodzinnej.

9. Zakres dozwolonej działalności gospodarczej oraz konsekwencje przekroczenia zakresu dozwolonej działalności gospodarczej.

10. Zasady opodatkowania fundacji rodzinnej i beneficjentów fundacji rodzinnej:

  • proporcja wnoszonego mienia.

11. Zagadnienia podatkowe w podatku dochodowym:

  • skutki wniesienia mienia na pokrycie funduszu założycielskiego,
  • obowiązki w zakresie cen transferowych,
  • niekorzystna sytuacja podatkowa, gdy oboje małżonkowie zostają fundatorami,
  • opodatkowanie dochodów fundacji rodzinnej w przypadku przystąpienia do spółki cywilnej,
  • możliwość nabywania przez fundację rodzinną udziałów i akcji wyłącznie w celu dalszego zbycia,
  • dopuszczalność stosowania estońskiego CIT przez spółki fundatorów i beneficjentów fundacji rodzinnych,
  • opodatkowanie dochodów z odsetek bankowych na rachunkach oszczędnościowych/lokatach terminowych,
  • brak możliwości korzystania ze zwolnienia z CIT w odniesieniu do dochodów z obrotu walutą wirtualną.

12. Status fundacji rodzinnej jako podatnika VAT.

13. Klauzula unikania opodatkowania a fundacja rodzinna.

14. Zagadnienia rachunkowe:

  • sprawozdanie finansowe fundacji rodzinnej,
  • zakładowy plan kont,
  • polityka rachunkowości,
  • terminy wykonania obowiązków sprawozdawczych.

15. Obligatoryjny audyt fundacji rodzinnej.

16. Rozwiązanie fundacji rodzinnej.

Harmonogram zajęć


Harmonogram zostanie dodany po ustaleniu terminu szkolenia.

Beata Krzyżagórska-Żurek

Wykładowca: Beata Krzyżagórska-Żurek

Adwokat, partner zarządzający w kancelarii Krzyżagórska Łoboda i Partnerzy s.p.

Doświadczenia zawodowe Beaty Krzyżagórskiej-Żurek obejmują prawo gospodarcze i korporacyjne, planowanie i doradztwo podatkowe oraz transakcje kapitałowe. Realizowała wiele transakcji M&A, w tym transakcji project finance oraz private equity, w szczególności uczestniczyła (po stronie właścicieli) w wielu transakcjach związanych z wejściem do spółki funduszy private equity, a także współtworzyła ład korporacyjny (corporate governance) w tych spółkach. Uczestniczyła w postępowaniach przed KNF w sprawach związanych z działalnością towarzystw funduszy inwestycyjnych, funduszy inwestycyjnych, alternatywnych funduszy inwestycyjnych, a także w wielu innych postępowaniach związanych z ich działalnością. Uczestniczyła w wielu procesach sukcesyjnych, w tym także z wykorzystaniem zagranicznych fundacji rodzinnych (fundacji w Lichtensteinie oraz na Malcie), współuczestniczyła w utworzeniu fundacji Semper Simul Foundation oraz Sky Foundation. Opracowała i wdrażała wiele międzynarodowych i krajowych rozwiązań zapewniających optymalizację obciążeń podatkowych. Uczestniczyła w postępowaniach podatkowych i celno-skarbowych przed organami podatkowymi i sądami administracyjnymi. Współtworzyła i wdrażała u klientów zasady ładu podatkowego (tax governance).

Beata Krzyzagorska-Żurek uczestniczyła w szeregu międzynarodowych programów naukowych; praktykowała w amerykańskich (m.in. w Schiff, Hardin & Waite, Jenner & Block, Baker & McKenzie) oraz brytyjskich (m.in. w Ince & Co, Cameron McKenna) firmach prawniczych; prowadziła wykłady z zakresu prawa morskiego, ubezpieczeniowego i cywilnego na zagranicznych szkołach wyższych, w tym na Uniwersytecie w Uppsali w Sztokholmie w Szwecji oraz Uniwersytecie w Minnesocie w USA.

Dla osób, które uczestniczyły w innych kursach CE PIBR – 15% rabatu (391 zł netto).

Aby uzyskać rabat, zapłać co najmniej 10 dni przed terminem kursu.

Dodatkowe informacje

    • Proces edukacji w ramach kursu realizowany jest w oparciu o warsztaty prowadzone on-line.
    • Kurs trwa 4 godziny lekcyjne (godzina lekcyjna to 45 minut).
    • Podstawą do uzyskania zaliczenia kursu jest obecność na zajęciach i aktywny w nich udział. Osoby, które uczestniczyły przynajmniej w 90% godzin lekcyjnych uzyskują zaświadczenie o ukończeniu kursu.
    • Warunkiem przystąpienia do kursu jest wniesienie opłaty oraz wypełnienie formularza rejestracyjnego. Przesłanie formularza rejestracyjnego równoważne jest z deklaracją słuchacza o zapoznaniu się z regulaminem organizacji szkoleń w Centrum Edukacji PIBR.
    • Kurs zostanie zrealizowany, jeśli zbierze się grupa minimum 15 osób.
    • Zajęcia odbywają się za pomocą platformy clickmeeting. Wymagania techniczne dla uczestników szkolenia dostępne są tutaj.
    • Instrukcja połączenia w systemie clicmeeting dostępna jest tutaj.

Jak zapłacić?

Cena:
460,00 zł + VAT zw = 460,00 zł

Opłatę w przypadku kursu w terminie:

  • 03 października 2024 r. wpłać do 23 września 2024 r. W tytule przelewu podaj symbol kursu „FRAPP20241003” oraz imię i nazwisko uczestnika kursu.

Numer konta bankowego do przelewu:

PKO BP 41 1020 1042 0000 8102 0300 2334
Polska Izba Biegłych Rewidentów
al. Jana Pawła II 80
00-175 Warszawa

Zgłoś zainteresowanie szkoleniem

Fundacja rodzinna – aspekty prawne, podatkowe i rachunkowe

Cena netto: 460 zł

Brak terminów. Jeżeli chcesz wziąć udział w tym szkoleniu, daj nam znać. Postaramy się zorganizować dodatkowy termin.

Dane uczestnika szkolenia:

Administratorem danych osobowych zebranych za pośrednictwem niniejszego formularza jest Polska Izba Biegłych Rewidentów, al. Jana Pawła II 80, 00-175 Warszawa, e-mail: biuro@pibr.org.pl, (zwana dalej "PIBR"), Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu wzięcia udziału w oferowanym szkoleniu. Czytaj całość


Masz pytania?

Elżbieta Goławska - koordynator ds. szkoleń Zadzwoń: 22 637 31 04 Napisz: ce@pibr.org.pl