Nasze kursy

ODZ

Storytelling i wizualizacja danych dla finansistów

Co zyskasz?

Kurs zalicza 16 godzin obligatoryjnego doskonalenia zawodowego w 2024 roku.

  • Zapoznanie uczestników z najlepszymi praktykami w zakresie wizualizacji danych.

  • Zaprezentowanie narzędzi, które można wykorzystać do wizualizacji danych.

  • Nauczenie jak dane przekształcić w historię, która w sposób atrakcyjny sposób przedstawić dane odbiorcy.

Program

1. Wprowadzenie do storytellingu danych

  • Świat finansów a świat biznesu – czym się charakteryzują, jakie mają potrzeby w odniesieniu do danych.
  • Jak się komunikujemy i jakie to ma konsekwencje.
  • Czym jest opowieść o danych czyli data storytelling.

2. Kluczowe aspekty omawiania danych

  • Cel – dlaczego omawiamy dane.
  • Odbiorca – komu mamy przekazać informacje, cechy odbiorcy.
  • Język i sposób przekazu.

3. Kluczowe aspekty wizualizacji danych

  • Informacja finansowa i jej wizualizacja:
    - kiedy używać grafów,
    - kiedy zastosować tabele, jak się nimi posługiwać,
    - jakie rozwiązania graficzne dobrze się „sprzedają”, a jakie nie i dlaczego,
    - jak znajdować zależności i wskazywać kluczowe elementy w danych, w szczególności tych regularnie raportowanych.

4. Data storytelling

  • Jak połączyć dane z pomysłem i stworzyć opowieść o danych.
  • Fabuła opowieści i punkty zwrotne.
  • Jak formułować przekaz, aby był zrozumiany przez odbiorcę.
  • Jak formułować ciekawe wnioski.

5. Case study

6. Zasady wizualizacji i budowy kokpitów menadżerskich

  • Rodzaje i zasady budowania kokpitów menedżerskich.
  • Zasady story – i datatellingu w raportowaniu.
  • Dobór rodzaju wizualizacji do danych.

7. Kokpity w Excelu przy użyciu Power Query, Power Pivot i Tabel przestawnych

  • Przygotowanie danych do kokpitów w Power Query – zaawansowane narzędzia Power Query  (np. konsolidacja plików z folderu, pivoting, unpoivoting, budowanie funkcji i zastosowanie parametrów).
  • Kokpity menedżerskie przy użyciu tabel przestawnych – kokpity zarządcze, analityczne i operacyjne z zastosowaniem fragmentatorów. 
  • Modele danych i oparte na nich kokpity menedżerskie w Power Pivot – tworzenie modeli danych, wizualizacja  w tabeli przestawnej oraz na wykresie przestawnym z funkcją drill down.

8. Kokpity menadżerskie w Google Data Studio

  • Tworzenie i podpinanie źródeł w GDS.
  • Elementy wizualizacji w GDS: tabele, wykresy, tabele przestawne.
  • Elementy sterujące w GDS.
  • Tworzenie wielostronicowych raportów.
  • Zarządzanie dostępem i uprawnieniami do kokpitów w GDS.

9. Sprawdzian wiadomości

Harmonogram zajęć


  • 9.00 - 10.30 - zajęcia on-line
  • 10.30 - 10.45 - przerwa
  • 10.45 - 12.15 - zajęcia on-line
  • 12.15 - 12.45 - przerwa
  • 12.45 - 14.15 - zajęcia on-line
  • 14.15 - 14.30 - przerwa
  • 14.30 - 16.00 - zajęcia on-line
Bartosz Cicharski

Wykładowca: Bartosz Cicharski

Termin: 28-29 listopada 2024 r.

biegły rewident, magik Excela z kilkunastoletnim doświadczeniem w obszarze finansów przedsiębiorstw i analizy, Finance Manager w Finker. Pomaga firmom efektywnie zarządzać informacjami finansowymi, dzieli się wiedzą z Excela podczas prowadzonych szkoleń. Po pracy pasjonują go improwizacje teatralne, introligatorstwo, planszówki, rysowanie, bieganie oraz masa innych tematów.

Piotr Torchała

Wykładowca: Piotr Torchała

Termin: 17-18 grudnia 2024 r.

Biegły rewident, Absolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz Wydziału Informatyki Politechniki Poznańskiej. Dyplomowany Ksiegowy SKwP (Stowarzyszenie Księgowych w Polsce).

Członek CIMA (The Chartered Institute of Management Accountants), posiada certyfikat CIMA Advanced Diploma in Management Accounting. Student ACCA (The Association of Chartered Certified Accountants). Zdał egzamin na Doradcę Restrukturyzacyjnego przeprowadzany przez Ministerstwo Sprawiedliwości.

Doświadczenie zawodowe zdobywał w międzynarodowych firmach audytorskich, a także przez ponad 7 lat pełniąc role menadżerskie w rozpoznawalnej międzynarodowej firmie z branży FMCG. Prowadzi własną firmę audytorską Torch Audit Sp. z o.o. specjalizującą się w audytach, badaniach sprawozdań finansowych, ekspertyzach finansowych, usługach outsourcingu kontrolingu oraz planowania finansowego i analiz, a także doradztwie z zakresu rachunkowości, finansów oraz ESG. Posiada rozległą wiedzę z zakresu rachunkowości i audytu oraz bogate doświadczenie w badaniu jednostkowych sprawozdań finansowych, a także skonsolidowanych sprawozdań finansowych grup kapitałowych według polskich i zagranicznych standardów rachunkowości.

Wykładowca Polskiej Izby Biegłych Rewidentów. Realizuje szkolenia pod indywidualne zapotrzebowanie firm komercyjnych według autorskich programów dopasowanych do potrzeb klienta.

Biegły sądowy Sądu Okręgowego w Poznaniu w zakresie księgowości, rachunkowości i finansów. Biegle włada językiem angielskim – poziom C1 CEFR potwierdzony certyfikatem Cambridge Business English Certificate Higher (BEC).

 

Dla osób, które uczestniczyły w innych kursach CE PIBR – 15% rabatu (680 zł netto).

Aby uzyskać rabat, zapłać co najmniej 10 dni przed terminem kursu.

Dodatkowe informacje

    • UWAGA: Ze względu na formę on-line szkolenia rekomendujemy by w jego trakcie korzystali Państwo z dwóch monitorów lub odtwarzali webinar na jednym urządzeniu zaś na drugim urządzeniu wykonywali Państwo ćwiczenia. Dołączamy instrukcję dla uczestników szkolenia.
    • Ze względów organizacyjnych, jeden z terminów w październiku (21 i 28 października br.) oraz termin grudniowy (9 i 16 grudnia br.) odbędą się w dwie kolejne soboty.
    • Proces edukacji w ramach kursu realizowany jest w oparciu o: autorskie wykłady prowadzone w formie transmisji on-line, literaturę przedmiotu i ćwiczeniowe materiały szkoleniowe oraz samodzielną naukę słuchacza.
    • Kurs trwa 16 godzin lekcyjnych (godzina lekcyjna to 45 minut).
    • Podstawą do uzyskania zaliczenia kursu jest obecność na zajęciach i aktywny w nich udział. Przewidziany jest testy sprawdzający poziom uzyskanej wiedzy. Osoby, które uczestniczyły przynajmniej w 90% godzin lekcyjnych uzyskują zaświadczenie o ukończeniu kursu.
    • Warunkiem przystąpienia do kursu jest wniesienie opłaty oraz wypełnienie formularza rejestracyjnego. Przesłanie formularza rejestracyjnego równoważne jest z deklaracją słuchacza o zapoznaniu się z regulaminem organizacji szkoleń w Centrum Edukacji PIBR.
    • Kurs zostanie zrealizowany, jeśli zbierze się grupa minimum 15 osób.
    • Zajęcie odbywają się za pomocą platformy clickmeeting. Wymagania techniczne dla uczestników szkolenia dostępne są tutaj.
    • Instrukcja połączenia w systemie clicmeeting dostępna jest tutaj.

Jak zapłacić?

Cena:
800,00 zł + VAT zw = 800,00 zł

Opłatę w przypadku kursu w terminie:

  • 28-29 listopada 2024 r. wpłać do 18 listopada 2024 r. W tytule przelewu podaj symbol kursu „SWDFX20241128” oraz imię i nazwisko uczestnika kursu.
  • 17-18 grudnia 2024 r. wpłać do 07 grudnia 2024 r. W tytule przelewu podaj symbol kursu „SWDFX20241217” oraz imię i nazwisko uczestnika kursu.

Numer konta bankowego do przelewu:

PKO BP 41 1020 1042 0000 8102 0300 2334
Polska Izba Biegłych Rewidentów
al. Jana Pawła II 80
00-175 Warszawa

Zgłoś się na szkolenie

ODZ

Storytelling i wizualizacja danych dla finansistów

Cena netto: 800 zł

Dane uczestnika szkolenia:

Administratorem danych osobowych zebranych za pośrednictwem niniejszego formularza jest Polska Izba Biegłych Rewidentów, al. Jana Pawła II 80, 00-175 Warszawa, e-mail: biuro@pibr.org.pl, (zwana dalej "PIBR"), Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu wzięcia udziału w oferowanym szkoleniu. Czytaj całość

Uwagi:

Masz pytania?

Elżbieta Goławska - koordynator ds. szkoleń Zadzwoń: 22 637 31 04 Napisz: ce@pibr.org.pl